Тел: (0627) 44-30-26

Соледарская общеобразовательная школа I-III ступеней №13

Перші кроки шкільного життя - 21 Августа 2014

Перші кроки шкільного життя

Вступ до школи – велика подія в житті дитини,
початок нового періоду її розвитку. Якщо ви, батьки,
будете дотримуватися порад у вихованні, ваша
дитина виросте врівноваженою та спокійною.

10 заповідей для батьків

1. Не чекай, що твоя дитина буде така, як ти. Або як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.

2. Не вимагай від дитини платні за все, що ти для неї робиш: ти дав їй життя, як вона може віддячити тобі? Во¬на дасть життя другій, а та — третій, і це незворотний за¬кон подяки.

3. Не зганяй на дитині свої образи, щоб в старості не їсти гіркого хліба, бо що посієш, те й зійде.

4. Не відносься до її проблем звисока: жит¬тя дане кожному, і , будь впевнений, дитині важко не менше, ніж тобі, а може й більше. Тому що у неї ще нема досвіду .

5. Не принижуй.

6. Не картай себе, якщо не можеш чогось зробити для своєї дитини, картай— якщо можеш та не робиш.Пам'ятай — для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все.

7. Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини – це зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них.

8. Дитина – це не тиран, що заволодіває усім твоїм життям. Це та дорогоцінна чаша, яку життя дало тобі на збереження і на розвиток творчого вогню.

9. Вмій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій ди¬тині те, що не хотів би, щоб інші зробили твоїй.

10. Люби свою дитину різною: неталановитою. невда¬лою, дорослою; спілкуючись з нею, радій, тому що дити¬на — це свято, яке поки з тобою.

Правила для батьків

1. Любіть дитину. Не забувайте про тактильний контакт. Знаходьте радість у спілкуванні .

2. Нехай жоден день не мине без спільного читання книг .

3. Розмовляйте з дитиною , розвивайте її мовлення. Цікавтеся її справами і проблемами .

4. Дозвольте школярику малювати , розфарбовувати , вирізати, наклеювати ,ліпити

5. Відвідуйте театри,організовуйте сімейні екскурсії містом.

6. Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини , а не розкішному одягу .

7. Обмежте перегляд телепередач та ігри на комп’ ютері до 30 хвилин в день .

8. Привчайте малюка до самообслуговування і формуйте трудові навички , любов до праці .

9. Не робіть із дитини лише споживача,хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’ язками.

10. Пам’ ятайте ,що діти не мусять реалізовувати те , що не склалося у вас .

11. Підтримуйте школярика !

12. Не очікуйте відразу досконалості у навчанні.

13. Будьте чуйними до потреб маленького ЧОЛОВІЧКА.

14. Лагідно критикуйте .

15. Не робіть усе за дитину !

16. Розповідайте частіше про себе , про своє дитинство , свою роботу .

17. Піклуйтеся про здоров’ я школярика .

18. Діліться таємницями , грайте , гуляйте разом .

19.Показуйте приклади сміливості,чуйності,працьовитості.

20. НЕ ЗАБУВАЙТЕ , ЩО ВАШ ОБРАЗ ПОВИНЕН ВИХОВУВАТИ ДИТИНУ ПОСТІЙНО !

Поради для правильного режиму дня
1.12 годин сну з урахуванням обіднього (1-1,5 годин) для відновлення сил.
2. Після школи не спішить садити дитину за уроки, їй необхідно 2-3 години відпочити (обідній сон). Найпродуктивніший час для приготування уроків - з 15 до 16 години. Заняття ввечері безрезультатні, завтра доведеться все починати спочатку.
3. Не змушуйте дитину готувати уроки за один раз. Після 20 хв. занять необхідно 10-15 хв. «перерви».
4. Під час приготування уроків не сидіть над дитиною, давайте можливість їй попрацювати самостійно, але якщо потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Необхідні спокійний тон та підтримка («не хвилюйся», «давай з'ясуємо разом», «я тобі допоможу»), похвала, навіть якщо щось не вдається. Не акцентуйте увагу на оцінках («не дарма з письма в тебе одні «2» та «З»).

Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей.

Батьки у взаєминах зі своїми дітьми мають зменшувати хворобливість їхніх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно долати ситуації, пов'язані зі шкільними оцінками. Похвала їм необхідна, але треба вказати на помилки, неточності. Як ставитися до шкільної оцінки в сім'ї? Як зробити так , щоб ваше ставлення позитивно впливало на вашу дитину, а не ще більше її пригнічувало ?
Правило 1. Заспокойтеся. Сконцентруйте свою увагу на диханні. Відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні успіхи." Постійте в черевиках " своєї рідненької дитини. А ось тепер можна починати розмову, а може тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може допомогти розібратись у складній задачі. Пам'ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно,що включити в автомобілі" газ " і натиснути на гальма.
Правило 2. Не поспішайте. Старий, одвічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини всього і негайно. Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її - вона вчиться, але стає зубрилкою й ненавидить учіння, школу.
Правило 3. Безумовна любов. Ви любите свою дитину незважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою в собі та долати невдачі. А як же ставитися до невдач ? Вона вас засмучує і..... все.
Правило 4. Не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка-достатнє покарання, тому не доцільно двічі карати за одні й ті самі помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один - той, якого ви хочете позбутися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6. Вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною,почніть з ліквідації найзначущіших для самої дитини шкільних труднощів. Але якщо вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно й виразності, й переказу.
Правило 7. Головне: хваліть - виконавця, критикуйте - виконання, дитина схильна будь - яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють усю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особин
Правило 8. Найважче: оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її особистими вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та не успіхами сусідського Івана.
Правило 9. Не скупіться на похвалу, будуючи стосунки зі своєю дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема такого двієчника, котрого не можна за щось похвалити.
Правило 10. Означає в морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися, вкорінюватися дитяча віра в себе та в успіх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю треба досить індивідуально, тактовно. Саме за такої умови у дитини не виникне ні ілюзії повного успіху, ні відчуття цілковитої невдачі.
Правило 11. Ставте перед ДИТИНОЮ найбільш конкретні та реальні завдання, й вона спробує їх виконати. Не спокушайте дитину метою, якої неможливо досягти.
Правило 12. Не рвіть останньої нитки. Досить часто дорослі вимагають: щоб зайнятися улюбленою справою, дитина повинна виправити свою успішність у навчанні. В ряді випадків така заборона має стимульний характер і справді спонукає дитину до навчання. Але найчастіше так буває, коли справи з навчанням ще не дуже запущені й до нього ще не втрачено інтересу. Якщо ж його вже нема, а в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко підтримувати ,бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного життя в навчанні.
Для того щоб усі правила були ефективними, необхідно їх об'єднати: дитина має бути не об'єктом, а співучасником своєї ж оцінки. Її слід навчати самостійно оцінювати свої досягнення. Вміння себе оцінювати є необхідним компонентом уміння вчитися - головного засобу подолання труднощів у навчанні.

Формуємо в дітей пізнавальні інтереси
Як відповідати на дитячі запитання

Одним із показників розвитку в дітей пізнавальних інтересів є запитання, з якими вони звертаються до дорослих. Тому:

1. Ставтеся до запитань дитини з повагою, не відсторонюйтесь від них. Уважно слухайте дитяче запитання, намагайтеся зрозуміти, що зацікавило дитину в тому чи іншому предметі, явищі, про яке вона запитує.
2. Давайте короткі, доступні для дитини-дошкільника відповіді, не вживайте складних для розуміння слів, зворотів мови.
3. Відповідь повинна не лише збагатити дитину новими знаннями, а й сприяти подальшим роздумам, спостереженням.
4. Заохочуйте самостійну розумову діяльність дитини, відповідаючи на її запитання зустрічним «А ти як думаєш?»
5. Відповідаючи на запитання дитини намагайтеся включити її в спостереження навколишньою дійсністю, читання, розгляд ілюстративного матеріалу.
6. Даючи відповідь на запитання дитини, впливайте на її почуття, виховуйте гуманізм, чутливість, тактовність до оточуючих.
7. Якщо відповідь на запитання дитини передбачає повідомлення знань, недоступних для її розуміння, не бійтеся сказати: «Дещо ти зараз не можеш осягнути, але трохи підростеш, більше дізнаєшся і сам зможеш дати відповідь на це запитання»

Заповіді першокласника

Невдовзі -- до школи. Прочитай, любий друже, ці заповіді своїм братикам і сестричкам, які вперше йдуть до першого класу. Не зайве і самому помізкувати над ними!..

1. Не забирай чужого,але і не все свої віддавай.
2. Попросили — дай. намагаються відняти — спробуй захищатися.
3. Не бийся без образи.
4. Не ображайся без причини.
5. Сам ні до кого не чіпляйся.
6. Кличуть грати — йди, не кличуть — сам попросись, це не соромно.
7. Грай чесно, а якщо водиш, будь сміливим.
8. Не дражни, не канюч, не випрошуй нічого. Нікого двічі ні про що не проси.
9. Через оцінку не плач, будь гордим. З учителем через оцінку не сперечайся і на вчителя за оцінки не обра¬жайся. Готуй уроки, а оцінки які будуть, такі и будуть.
10. Не нашіптуй за спиною У товаришів.
11. Не будь нечупарою, діти бруднуль не люблять, не будь і чепуруном — діти не люблять і чепурунів.
12. Частіше кажи: нумо дружити, нумо грати, нумо води¬тися, ходімо додому разом.
13. І не висувайся! Ти не кращий за всіх, ти не гірший за всіх, ти мій любий. Іди до школи, і хай вона буде тобі в радість, а я чекатиму тебе і думатиму про тебе.
Дорогу переходь уважно, не поспішай!

Правила для учнів

1. Старанно учись. Уважно слухай пояснення вчителя, виконуй всі його завдання.
2. Допомагай старшим й молодшим, захищай слабких.
3. Поважай батьків, вчителів, будь культурним і тактовним.
4. Будь чесним, правдивим, уважним та ввічливим.
5. Зразково поводься в школі, в суспільних місцях, на вулиці.
6. Дотримуйся розпорядку дня.
7. Дотримуйся правил особистої гігієни, одягайся охайно.
8. Не запізнюйся на уроки, на заняття приходь зі всіма необхідними речами.
9. Зберігай рідну природу. Дбайливо відносься до шкільного майна, до своїх та чужих речей.
10. Будь активним су спільником, добрим товаришем, вірним другом.
11. Думай спочатку про інших, а вже потім про себе.

Тест « Які ви батьки ?»
1. Чи вважаєте ви, що у вашій сім'ї є взаєморозуміння з дітьми?
2.Чи ведуть Ваші діти з Вами задушевні бесіди, чи радяться з особистих питань?
3.Чи цікавляться діти Вашою роботою?
4. Чи знаєте Ви друзів своїх дітей?
5.Чи бувають друзі Вашої дитини у Вас вдома?
6.Чи беруть Ваші діти разом з Вами участь у господарських справах?
7.Чи є у Вас із дітьми спільні справи, захоплення?
8.Чи беруть діти участь у підготовці до сімейних свят?
9.Чи бажають діти, щоб під час дитячих свят Ви були разом із ними?
10.Чи обговорюєте Ви з дітьми телепередачі, прочитані книги? 11.Чи берете разом із дітьми участь в екскурсіях, походах, прогулянках?
11.Чи віддаєте Ви перевагу відпочинку( проведенню вільного часу) з дітьми?

Порівняйте свої відповіді з ключем.
Ключ відповідей
Якщо на запитання 1. 3. 4. 5. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.
19, 20. 22. 23 Ви відповіли «так», то зарахуйте по 1 балу за кожну відповідь.
Якщо на запитання 2. 6, 7. 17. 18, 21, 24 Ви відповіли «ні»,
то зарахуйте ще по 1 балу за кожну відповідь.
Підрахуйте загальну кількість балів.
Якщо вона становить:
20-24 бали, то поздоровляємо! Ваша дитина готова до
школи. Будьте певні, що їй буде легше справлятися зі шкільними труднощами. Подбайте про те. щоб у неї не зник інтерес до школи й до отримання нових знань.
15-19 балів, Вам належить приділити більше уваги своїй дитині, зміст запитань або завдання в них допоможуть Вам обрати потрібний напрям роботи з дитиною. Не
засмучуйтеся. Ваша дитина майже готова до навчання в
школі.
14 і менше балів, кращою порадою для Вас буде приказка: «Терпіння і труд усе перетруть». Ваша дитина чекає
допомоги й співпраці. Пориньте разом із нею в розвивальні. цікаві ігри. Усе це допоможе дитині досягти успіху й піти
до школи підготовленою.

Чи готова ваша дитина йти до школи?
Зазвичай батьків майбутніх першокласників хвилює безліч запитань: чи зможе їхня дитина навчатися в школі, чи досить вона розвинена> що їй слід уміти напередодні навчання в школі
За допомогою цього тесту Ви можете оцінити підготовленість Вашої дитини до школи.
ТЕСТ
Відповідайте на запитання «так» або «ні».

1. Чи часто Ваша дитина заявляє про своє бажання
йти до школи?
2. Вашу дитину найбільше цікавлять атрибути школи
(портфель, книжки, нове «доросле» становище), аніж можливість більше довідатися нового й
багато чого навчитися?
3. Ви вважаєте, що Ваша дитина досить посидюща й уважна навіть під час виконання не дуже привабливого для неї завдання?
4. Ваша дитина товариська як з дітьми, так і з дорослими?
5. Ви не впевнені в тім, що Ваша дитина здатна добре запам'ятати й виконати усне доручення ( наприклад, по телефону)?
6. Ваша дитина жодної хвилини не може побути на самоті й зайнятися чимось самостійно?
7. Іграшки й особисті речі Вашої дитини завжди розкидані, й Ви стомилися нагадувати їй, що потрібно
їх прибирати?
8. Чи вміє Ваша дитина рахувати до десяти й назад?
9. Чи вміє Ваша дитина порівнювати числа і предмети?
10. Чи здатна Ваша дитина додавати й віднімати в межах десяти?
11. Чи знає дитина прості геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал)?
12. Чи вміє дитина визначати істотні ознаки в предметах
( наприклад, у птаха є дзьоб, пір'я)?
13. Чи може Ваша дитина об'єднати одним словом поняття одного виду, роду, характер} ( наприклад,
назвати одним словом «взуття» слова «туфлі», «черевики», «чоботи»)?
14. Чи може Ваша дитина знайти слова з протилежним змістом до запропонованого слова ( «весело» - «сумно»)
15. Чи вміє: вона скласти розповідь за 5-7 картинками?
16. Чи знає Ваша дитина літери та чи вміє читати по складах?
17. Ваша дитина з напруженням і без будь-якого задоволення декламує вірші й розповідає казки?
18. Чи правда, що Ваша дитина не досить упевнено користується кульковою ручкою?
19. Ваша дитина любить майструвати, користуючись клеєм. ножицями, інструментами?
20. Їй подобається розфарбовувати або малювати?
21. Малюнки Вашої дитини, як правило, неохайні й не завершені?
22. Ваша дитина без особливої праці може зібрати розрізану на кілька частин картинку?
23. Чи може Ваша дитина знайти слово до запропонованого слова так. щоб вони були пов'язані за змістом, як пов'язані слова в зразку (наприклад, зразок: «дерево - гілки», до слова «книжка» необхідно назвати слово «сторінки»)?
24. Чи вважаєте Ви. що Ваша дитина не допитлива й погано обізнана?

Ключ до тесту
Виставте собі по два бали за кожну позитивну відповідь; по одному балу - за відповідь « іноді», негативна відповідь оцінюється 0 балів.
Підрахуйте бали.
Якщо у Вас більше, ніж 20 балів, то у стосунках з дітьми у Вас все гаразд.
Якщо Ви набрали від 10 до 20 балів, то стосунки з дітьми у Вас задовільні, проте недостатні, однобічні. Поміркуйте, що можна й потрібно змінити.
У випадку, коли результат становить лише 10 балів, можна стверджувати, що контакт із дітьми у Вас неналагоджений.

Якщо ви дотримаєтеся порад у вихованні, ваша дитина виросте врівноваженою та спокійною.
Успіхів вам!

Учитель початкових класів: Зелена Світлана Вікторівна
21.08.2014 Автор: Лотохова Л.С. | просмотров 290