Урок читання у 3 класі Л.Є. Зелена , спеціаліст вищої категорі

 

Урок читання у 3 класі

 

Л.Є. Зелена ,

спеціаліст вищої категорії,

Соледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступкеів №13

Артемівської міської ради Донецької області

                                                                                  

ТЕМА:       Цікава книга природи.

                   В.Сухомлинський   " Сергійкова  квітка ".

МЕТА:  вчити дітей бачити і розкривати красу природи. Заохочувати дітей до творчості. Формувати комунікативну компетентність. Розвивати мовлення, мислення дітей. Сприяти розвитку мовного апарату,пам’яті, вміння концентрувати увагу, володіти голосом. Виховувати любов і шанобливе ставлення до природи рідного краю.

ОБЛАДНАННЯ: Портрет В.Сухомлинського, виставка творів, картки.

                       

ХІД УРОКУ

І. Оргмомент.

ІІ. Мовна зарядка.

  1. Дихальна  гімнастика

     а) Понюхати квіти: довго, коротко.

     б) Освіжити квітку: довгий видих, короткий

 2. Читацька зарядка

 а) Читання складової таблиці на одному диханні.

 б) Читання  "гудіння”    

 3. Тренування мовного апарату

 Повторення вивчених скоромовок.

Робота з скоромовкою 

Школа школярів зібрала,

Школярі навчаються.

Дуже шкода, що не всі

Так як слід стараються.

( читаємо колективно, пошепки, завчаємо )

Де відбуваються події описані в скоромовці

   4. Гра " Підкинь лист в уявний букет ".

                Ліс. Ліс шумить. Ліс шумить за селом..

                Зелений ліс шумить за селом.

ІІІ.    Мотивація

     Анаграми:

              маширока, жинажор,бакульба, лкабі

       Поки ми працюєм з реченням, вітер закружляв у танку букви в словах. Давайте  прочитаємо їх.(Ромашка, жоржина, кульбаба, білка)

              - Яке слово зайве?

ІV. Представлення теми

Як назвати решту слів одним словом.? ( Квіти)

             * Вправа «Асоціації»  

- Які асоціації викликає у вас це слово?

V. Усвідомлення нового матеріалу

1.Надання інформації. Міні-лекція.

        Діти, квіти, як люди. Кожна квітка має свою домівку ( уявну ), свої звички, свій характер.

   На планеті існує понад 250 тисяч видів квіткових рослин. За зовнішнім виглядом всі вони дуже відрізняються одна від одної. Квіти ростуть кругом: на полях і луках, в підніжжі гір  і в розщелинах, високо на схилах, на болотах, і навіть на воді.

       І сьогодні ми познайомимось з оповіданням В.Сухомлинського                   

   " Сергійкова квітка "

Чи знайомі ми з цим автором?

      Так, ми багато читали творів В.Сухомлинського. Був він чудовою людиною, мудрим учителем. Він віддавав дітям красу, любов і тепло своєї  душі.

      Він писав для дітей чудові твори: коротенькі і дуже змістовні, повчальні й цікаві для кожного. Твори його виховують у дітей…. ( діти  продовжують) доброту, чуйність, любов і повагу до батьків і до Батьківщини, людяність.

       Твори В.Сухомлинського допоможуть вам зрозуміти найбільшу мудрість. «Людина приходить у цей світ, щоб творити добро».

В Сухомлинський автор понад 1500 казок – мініатюр, оповідань, легенд.

2. Робота з заголовком.

                       В.Сухомлинський  " Сергійкова квітка ".

       - Про що можемо дізнатись з тексту якщо він має таку назву?

3. Словникова робота:         

         * " Вправа " Комп’ютер " (надрукувати тільки іменники)

    мідною колодочкою

    вирізьблено                           

    гущавину

    чагарник

    тремтіти

                  ( читання слів колективно 2 рази )

 

4. Робота над змістом оповідання

  а) Первинне читання підготовленими учнями

           Проблемне питання:

Який подарунок зробив Сергійко своїм товаришам.

Чому автор назвав оповідання " Сергійкова квітка ", а не " Ножик Петра ", чи   " Максимів ліхтарик ".

 б) Перевірка розуміння прочитаного.

             *Вправа " Тести ".

Був перший день навчання в школі?      ( ні)

Петро показав хлопцям ножика?            (так)

Максим показав хлопцям дерев’яну пташку. (ні)

Гриць показав металевого соловейка. (так)

А Сергійко для хлопців підготував букет квітів? (ні)

  в ) Самозамір техніки читання.

         Читаємо по 0,5 хв. – 2 рази де зупинились позначаємо олівцем.

          Робимо висновок.

     г) Читання скоромовкою.

 Другий абзац читаємо мовчки, збільшуючи темп до скоромовки.

      д) Читання ланцюжком, знаходимо власні іменники.

           - А як це можна сказати по іншому?

     е) Вибіркове читання.

           * Знайдіть і прочитайте.

Скільки питальних речень?

Куди повів друзів Сергійко і що показав?

            * Робота з малюнком.

Чи схожа квітка на малюнку з її описом у тексті? Доведіть.

    є) Зорова гімнастика

Гойдалка.

Ланцюжок.

Рух по колу.

 ж) Фантазування.

            Квіти – це краса. А уявіть що всі люди планети зірвали б хоча б по квітці, якою б стала наша Земля.  З чим могли б ви порівняти такий вчинок людства.

   з)Усний зоровий диктант.

         *Вправа " Блискавка "

    А  зараз ми нагадаємо друзів зла:    забіяки, задаваки, злючки, брехунці            ( діти читають слова на картах очима ).

Діти, твори В.Сухомлинського саме і направлені на те, щоб викорінити з ваших сердечок цих " друзів ".

     и)  Робота в парах.

            *Вправа " Скринька запитань "

         Діти готують запитання за прочитаним.

     Перший ряд читаємо  текст на ст.62, а другий – ст.63.готуємо запитання

 

VІ. Цінування уроку.

1.                Вправи для розвитку критичного мислення.

-        Уявіть себе лісовими чарівниками. Ви можете чути мову квітки і читати її думки.

-        Про що роздумувала квітка, чуючи розмову цих хлопців?

-        Який би комплімент ви б їй зробили?

-        Які почуття викликають у вас розмова хлопців?

 ( слова- підказки на картах: співчуття, жалість, радість, сум, розчарування, гордість ).

           -        Запитання: Природа моя чи наша?

      2. Вправа " Встанови кордон " 

         - На що хотів звернути нашу увагу В.Сухомлинський в цьому тексті?

Діти, завдати болю природі - то не хитра справа.

З додатку " Мовні перлинки " діти встановлюють " кордони " між словами у  прислів’ї.

Доприродиненесишкоди.

 

 

    

 

 

 

 


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Мерзляк Математика 6 клас гдз

Виленкин 5 математика

гдз математика 6 Виленкин


Погода

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

de