учні
батьки
Виберіть один варіант відповіді.
1. Префікс ПРИ- пишеться у всіх словах рядка:
А) пр…гинання, пр...горнути, пр…мудрий, пр…донний;
Б) пр…гаслий, пр…свиснути, пр…мести, пр…пухнути;
В) пр…гнати, пр…світлий, пр…моритися, пр…сісти;
Г) пр…дрібний, пр…єднаний, пр…долинок, пр…возити.
2. Виділене слово вжито в переносному значенні в рядку:
А) Сини знов пішли до роботи, а Кайдаш усе працював.
Б) Тонкий дзвінкий гук задрижав і розлився по селі.
В) Він надів шапку, підперезався й пішов до церкви.
Г) Він сів коло дверей на кам’яних східцях.
3. Складним є речення:
А) Нестор ціпенів від страху, притулившись до шибки, та відірвати погляду не міг.
Б) На клумбі цвіли жоржини, чорнобривці, пахло прив’ялим духом полину.
Г) Дівчата пряли, вишивали, готували придане.
Г) Тугі, кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги, хапали копита й тягли в глибінь.
4. Рядок займенників одного розряду в рядку:
А) цей, комусь, того; Б) щось, будь-чому, абиякого; В) який, чиїм, ніякого; Г) тебе, вами, тим.
Виконайте завдання 5 – 7 за текстом.
(1) Плоди і насіння збирали після повного їх достигання. (2) Корені викопували наприкінці літа, або восени. (3) У цей час у них нагромаджується найбільший запас потрібних для лікування речовин.
(4) Кору і бруньки заготовляли напровесні, в період активного руху соків у деревах. (5) Сушили рослини взатінку, часто на горищі, і ніколи – на сонці. (6) Адже гаряча вода, як і сонце, нищить активні лікувальні елементи.
5. Орфографічну помилку допущено в слові:
А) корені; Б) найбільший; В) взатінку; Г) гаряча.
6. Відокремлену уточнювальну обставину часу вжито в реченні:
А) першому; Б) другому; В) четвертому; Г) шостому.
7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:
А) першому; Б) другому; В) третьому; Г) четвертому.
Виберіть один варіант відповіді.
8. Фразеологічний зворот вжито в реченні:
А) Нема нічого такого, про що не можна говорити. Б) Суддя стояв ні в сих ні в тих.
В) Письменник живе не так, як проста людина. Г) Мова – величне надбання людського суспільства.
Д) Справдилося, як бачите, батькове пророкування.
9. Літеру И треба писати в усіх словах рядка:
А) бл..скучий, в..ростати, конс..рвація, кол..ктив;
Б) відт..нати, л..бединий, мар..во, коз..рок;
В) орл..к, гл..бокий, л..дачий, вм..кати;
Г) абр..кос, бл..зенько, гр..міти, кр..жаний;
Д) розп..с, ск..сати, спов..вати, т..рор.
10. Числівники вжито в правильних відмінкових формах у рядку:
А) двомастами шістдесятьома, трьохсот сімдесят восьмим;
Б) чотирьохсот вісімдесятьох сімох, п’ятсот десятьох;
В) семистам тридцятьома чотирма, шістсот двадцять другим;
Г) восьмистам сорока сімом, чотириста сімдесят четвертого;
Д) на дев’ятистах вісімдесятьох шістьох, сімисот тридцять дев’ятому.
11. М’який знак пишеться в усіх словах у рядку:
А) ковал..ський, кін..чик, їдал..ня, кал..цій; Б) близ..ко, боєц.., знат.., ін…ший.
В) асоціативніс..ть, змал..ований, пташинон..ка, виходит..;
Г) емал..ований, дріж.., ступін.., жовтен..; Д) с..огодні, спіл..но, чумац..кий, син..ого.
12. В усіх словах пишеться буква И в рядку:
А) Антаркт..да, д..ктатор, єх..дна, м..трополит; Б) кред..т, метод..ка, Гр..нвіч, ав..атор;
В) д..ктатор, б..льярд, б..нт, к..но; Г) в..кінг, Браз..лія, д..спут, к..нджал;
Д) стер..льний, аз..мут, акуст..к, акц...онер.
13. Закінчення –У(-Ю) у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку:
А) батальйон, капітал, товар, Лондон; Б) вальс, комбайнер, син, чай;
В) поле, обличчя, футбол, стіл; Г) очерет, щавель, інститут, університет;
Д) імператор, цар, роман, достаток.
14. Неправильно утворено всі форми ступенів порівняння прикметників у рядку:
А) найгучніший, більш голосніший, старший;
Б) найменш дотепний, найвищий, досвідченіший;
В) сухіший, найчудовий, найбільш вимогливий;
Г) солодший, найдобріший, давніший;
Д) найвеличезний, самий синюватий, більш кращий.
15. Виділене слово не є сполучником і його слід писати окремо в реченні:
А) Що(б) лиха не мати, треба разом вставати. Б) Дівча стояло і співало про(те), що радості мало.
В) Як(би) прожить мені сто літ, пішов би в мандри. Г) Ще холодно, за(те) кругом цвітуть калюжки. Д) Треба говорити правду, що(б) жити чесно.
16. Разом пишуться всі слова в рядку:
А) народно/поетичний, член/кореспондент, мікро/біологія, перекоти/поле;
Б) міськ/рада, людино/день, пів/дині, електронно/обчислювальний;
В) західно/український, електро/прилад, авіа/лайнер, Біло/пілля;
Г) м’ясо/ молочний, південно/східний, неначе/бто, пів/острів;
Д) напів/стертий, сам/один, кіловат/година, лісо/сплав.
17. Правильно вжито дієслівну форму у реченні:
А) Блука осінній вечір по діброві. Б) Сидю зазвичай на одному місці.
В) Ходімо до університету. Г) Приходіть частіше до старих.
Д) Робе як мокре горить.
18. Кома перед ЯК не ставиться в реченні:
А) А сад було як зацвіте весною. Б) Нічого в світі так я не люблю як саджати щось у землю.
В) Причаївшись у малині за смородиною я слухав бабиних молитов як заворожений.
Г) Над лаврами трималися в повітрі божі матері з рушниками і білі ангели як гусаки крилаті.
Д) А під ужакою внизу геть-чисто все горіло як на пожарі то було пекло.
19. Загальна кількість звуків більша за кількість букв у рядку:
А) дзвінкий, щось, полум’я, надія; Б) суджено, промінь, спіє, мавпа;
В) сімка, ущерть, Київ, адміральський; Г) юність, щільно, змовк, ґедзь;
Д) сад, Іван, багряний, любов.
20.Граматичну помилку допущено у реченні:
А) За таких обставин не будемо сидіти склавши руки.
Б) Сидячи на березі річки, милуюся її повільною течією.
В) Хтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо.
Г) Прочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими.
Д) Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом здіймаючись угору.
21. Закінчення –У(-Ю) мають у формі кличного відмінка всі іменники в рядку:
А) комп’ютер, диск, телефон, робота; Б) товариш, пан, громадянин, професор;
В) доповідач, лектор, промовець, читач; Г) швачка, учениця, курка, Надя;
Д) Генріх, слухач, доня, Зоя.
22. Поширеним є речення:
А) Сад великий, але старий, запущений. Б) Батьки були неписьменні.
В) Наталя починає хвилюватися. Г) Я вперше в Києві. Д) Він – Данте.
23. Правильну вимову передано в рядку:
А) байдужість [б а й д у ж і с т], Б) ллється [л: й е т с а], В) гідність [г і д н і с т],
Г) задумаєшся [з а д у м а є ш с а], Д) не мучся [н е м у ч с а].
24. Встановіть відповідність.
Односкладне речення. Приклад
1. Безособове. А) Катуєм тишу пустодзвонами, себе не чуємо у хорі.
2. Означено-особове. Б) Готуй влітку сани, а взимку воза.
3. Неозначено-особове. В) А он розпинають вдову за подушне, а сина кують…
4. Узагальнено-особове. Г) Свята печаль – печаль без гіркоти.
Д) Надворі все тихіше й тихіше.
25. Встановіть відповідність.
Вид підрядного речення. Приклад
1. Означальне. А) Збагнув, що сидіти на київському столі не так вже й просто.
2. З’ясувальне. Б) Хоч і думали інколи про рай, все-таки більше сподівалися на пекло.
3. Допустове. В) Він так жалібно повискував, що аж мурашки нишпорили по спині.
4. Причини. Г) Чумаки не любили заліза, бо воно, казали, притягає грім.
Д) Люблю ті місця, де душа одпочиває.
26. Встановіть відповідність.
Відокремлений член
речення. Приклад
1. Означення. А) Над головою дзвенить небесна сонячна безодня.
2. Прикладка. Б) Наївшись огіркових пуп’янків, натрапив я на моркву.
3. Обставина. В) У будинку було десять кімнат, налитих пітьмою по вінця.
4. Додаток. Г) Дід Гордій, старенький пасічник, веде нас до криниці на лавку.
Д) У всіх були замовлені квитки заздалегідь, за винятком нас.
27. Встановіть відповідність.
Фразеологізм Значення
1. Біла ворона А) Незвичайний.
Б) Хвастливий.
В) Знатного походження
Г) Неприємний
Д) Караючий
2. Червоний півень А) Нещасний
Б) Недоброзичливий
В) Пожежа
Г) Катастрофа
Д) Красень
3. Хоч греблю гати А) Багато
Б) Тривожно
В) Майстерно
Г) Докупи
Д) Замало.
4. Кури загребуть А) Пропаде
Б) Прибере
В) Розбагатіти
Г) Побити
Д) Пишатися
28. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (слово позначено цифрою).
Було це в (1)лісах над Сулою, де (2) дзвінко (3) булькають у воду (4) важкі жолуді.
А) Іменник.
Б) Займенник.
В) Прикметник.
Г) Дієслово.
Д) Прислівник.
Е) Сполучник.
Читання й аналіз тексту
Поетка українського відродження
(1-3) Є постаті, забуті сучасниками, зроджені для інших часів, які виривають¬ся нащадками з пазурів минулого і ставляться на недосяжну височину. До таких належить і Леся Українка.
(4-12) її життя було цілою проблемою. Вона на голову переростала хистом май¬же всіх сучасних письменників, а лишилася дивно незрозумілою. Вона мала чи не найглибшу освіту в крузі товаришів пера, а залишилась особою, якою найменше займалася освічена критика. Людина інтенсивного шукання і впертої думки не прикувала чомусь до себе уваги тих, хто цікавився тайнами поетичної творчості. Письменниця, яку Франко назвав одиноким мужчиною серед поетів соборної України, лишилася якимось сфінксом для покоління, для якого відвага, завзяття, воля — всі мужські чесноти повинні були б стати конечними, коли воно хотіло ви-стояти в тій страшній завірюсі, що несподівано впала на нього.
(13-18) Як це могло статися? Я думаю, це сталося через те, що Леся Українка своїми уподобаннями, пристрастями і вдачею з'явилася на світ завчасно. Вона жи¬ла й діяла в добу, яка на місце невидимого Бога поставила релігію розуму. На місце абсолютної моралі — етику, прописи якої, як математичні формули, дово¬дилися доказами розсудку. На місце великих пристрастей — поміркованість. На місце віри, що рушає горами, — сліпе упокорення перед так званим богом подій.
(19-25) Це був час, коли ніхто не підіймався вже за свої переконання ні на еша-фот, ні на кострище, коли людське життя стало важити більше, ніж людська честь, коли на зміну безпосередності прийшов зарозумілий, але зблазований сноб. Це був час, коли поетичну легенду заступила проза щоденного життя, коли на зміну непокірливих дідів прийшли врівноважені внуки, що «садили картопельку», і котрим байдуже було, «... чиєю кров'ю ота земля напоєна, що картоплю родить». В таку добу з'явилася в нас Леся Українка.
(26-83) «На шлях я вийшла ранньою весною», — зачинає вона один із своїх мо-лодечих віршів. І дійсно, найтемніші дні цієї доби вже упливали. Тривога, не-певність, туга за великим всеочищаючим поривом огортала маси. Пробуджена ту¬га людського «я» за чимось великим, що довго, придушене, таїлось на дні душі, вибухаючи раз на кількасот років, тоді, коли зачиналися нові розділи в історії. Ко¬ли б Леся Українка прийшла трохи пізніше, коли й безжурних огортав переляк перед катастрофою, що йшла, її скоріше зрозуміли би. Та майже ніхто з її сучас¬ників не відчував бурі, якої так пристрасно прагнула вона.
(34-38) В тузі за моментом боротьби і подвигу писала вона в одній своїй поемі, з якою насолодою вона б «упилася щастям перемоги», але це упоєння їй не суди¬лося. Те, про що вона мріяла в безсонні ночі, її не торкнулося. Вона «себе вогнем спалила власним», не дочекавшись сподіваного моменту щастя. Тому була її по¬езія тугою за щастям, а не насолодою ним.
(39-41) Вона мріяла віддати себе цілу справі нації, «спалити молодість і поляг¬ти при зброї», але в тисячний раз справдилася на ній знана оповідка: немає про¬років у своїй землі!
(42-46) Кажуть, що Леся Українка вмерла на сухоти. Думаю, що це неправда, або не ціла правда. Бо це засмішна назва на ту хворобу, що жерла її. Вона вмерла від того внутрішнього вогню, що гонив її до чину, тоді ще нездійснимого, — цю маленьку жінку з душею скованого Прометея. Вона вмерла прудко, бо люди, що живуть так інтенсивно, живуть коротко.
(47-57) її голосу не дочували за життя, і вона була в цім застрашаючо самот¬ньою. Тією самотою, котру зносити можуть лише люди, повні глибокої віри в своє покликання. Але подібно багатьом трагічним постатям, умираючи, вона перемог¬ла. Іскра людської і національної гідності перейде в кожного з її духовних на¬щадків. Всі, навіть духовні противники поетки, що не зрозуміли її пророчого ша¬лу й жорстокої правди, муситимуть скорше чи пізніше зложити вінець із написом: «Ти переміг!» Тоді нація визнає як одного зі своїх духовних вождів ту слабу жінку, чий вищий дух ще в темну ніч перед пробудженням народу вказував йому страшну і величну путь безумства й слави. Тоді останки Лесі Українки в день ве¬ликого свята перенесуть до українського пантеону, збудованого своїм великим лю¬дям вільною нацією, яку вона так немилосердно картала і так безумно любила.
29. Висловлювання «Є постаті, забуті сучасниками, зроджені для інших часів, які вириваються нащадками з пазурів минулого і ставляться на недосяжну висо¬чину. До таких належить і Леся Українка» (рядки 1-3) є в тексті
А тлумаченням заголовку;
Б тезою автора, яку він має підтвердити або спростувати;
В формулюванням проблеми, спірного питання;
Г аргументом, доказом, що підтверджує або спростовує тезу автора.
30. Серед суджень, що підтверджують думку «... В тисячний раз справдилася на ній (Лесі Українці) знана оповідка: немає пророків у своїй землі!» (рядки 40-41), зайвим є судження
А її голосу не дочували за життя, і вона була в нім застрашаючо самотньою (рядки 47-48).
Б «На шлях я вийшла ранньою весною», — зачинає вона один із своїх молоде¬чих віршів (рядки 26-27).
В Всі, навіть духовні противники поетки, що не зрозуміли її пророчого шалу й жорстокої правди, муситимуть скорше чи пізніше зложити вінець із напи¬сом: «Ти переміг!» (рядки 51-53).
Г ... Майже ніхто з її сучасників не відчував бурі, якої так пристрасно прагну¬ла вона (рядки 32—33).
31. Загальним відносно інших є зміст висловлювання
А Вона на голову переростала хистом майже всіх сучасних письменників, а лишилася дивно незрозумілою (рядки 4-5).
Б Вона мала чи не найглибшу освіту в крузі товаришів пера, а залишилась осо-бою, якою найменше займалася освічена критика (рядки 5-7).
В Людина інтенсивного шукання і впертої думки не прикувала чомусь до себе уваги тих, хто цікавився тайнами поетичної творчості (рядки 7-8).
Г її життя було цілою проблемою (рядок 4).
32. Висновком, що випливає з інших поданих суджень, є
А В тузі за моментом боротьби і подвигу писала вона в одній своїй поемі, з якою насолодою вона б «упилася щастям перемоги», але це упоєння їй не судилося (рядки 34-36).
Б Тому була її поезія тугою за щастям, а не насолодою ним (рядки 37-38).
В Те, про що вона мріяла в безсонні ночі, її не торкнулося (рядок 36).
Г Вона «себе вогнем спалила власним», не дочекавшись сподіваного моменту щастя (рядки 36-38).
33. Наведені судження доводять справедливість думки Франка про те, що Леся • Українка була «одиноким мужчиною серед поетів соборної України» (рядки 9-10), окрім судження
А ... Леся Українка своїми уподобаннями, пристрастями і вдачею з'явилася на світ завчасно (рядки 13-14).
Б Вона мріяла віддати себе цілу справі нації, «спалити молодість і полягти при зброї» (рядки 39-40).
В Вона вмерла від того внутрішнього вогню, що гонив її до чину, тоді ще нездійснимого, — цю маленьку жінку з душею скованого Прометея (рядки 43-45).
Г ... Вона була ... застрашаючо самотньою. Тією самотою, котру зносити можуть лише люди, повні глибокої віри в своє покликання (рядки 47-49).
34. У реченні «Вона вмерла від того внутрішнього вогню, що гонив її до чину,тоді ще нездійснимого, — цю маленьку жінку з душею скованого Прометея» (рядки 43-45) слово вогонь ужите в значенні
А полум'я; Б душевне піднесення; В вогнище; Г стрільба.
35. Уособленням у тексті є висловлювання
А на зміну непокірливих дідів прийшли врівноважені внуки;
Б письменниця лишилася якимось сфінксом;
В це засмішна назва на ту хворобу, що жерла її;
Г пазурі минулого.
36. У реченні «Це був час, ... коли на зміну безпосередності прийшов зарозумілий, але зблазований сноб» (рядки 19-21) слово сноб означає людина, яка
А у нових умовах механічно відтворює застарілі ідеї своїх попередників;
Б над усе ставить насолоду життям;
В уважає себе носієм інтелектуальності й вишуканих смаків, беззастережно схиляється перед модою;
Г має глибокі різносторонні знання, є начитаною.
Українська література
А) календарно-обрядових пісень; Б) дум; В) соціально-побутових пісень;
Г) балад; Д) історичних пісень.
38. Головна ідея «Слова про похід Ігорів»
А) здобуття військової слави; Б) повернення коханого додому;
В) прославляння Ігорової мужності; Г) прославляння вірності Ярославни;
Д) об’єднання Руської землі.
39. На могилі Г. Сковороди написано
А) Я нікому нічого не винен. Б) В останню путь із чистою душею.
В) Світ ловив мене, та не спіймав. Г) Гріхи свої спокутував стражданням.
Д) Нікому зла не зичив за життя.
40. «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь» - це слова з твору Т. Шевченка
А) «Катерина», Б) «Гайдамаки», В) «Сон», Г) «І мертвим, і живим…», Д) «Кавказ».
41. Соціально-психологічним романом є твір
А) «Чорна рада» П. Куліша; Б) «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського;
В) «Інститутка» М, Вовчка; Г) «Людина» О, Кобилянської;
Д) «перехресні стежки» І. Франка.
42. Після смерті головної героїні повісті Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся» Василь
А) іде в монастир; Б) вирушає чумакувати; В) іде у похід проти татар;
Г) вкорочує собі віку; Д) одружується з іншою.
43. Від першої особи ведеться розповідь у творі
А) «Лісова пісня» Лесі Українки; Б) «Людина» О. Кобилянської;
В) «Зачарована Десна» О. Довженка; Г) «Гайдамаки» Т. Шевченка;
Д) «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького.
44. Зустріч героїні поеми Т. Шевченка «Катерина» з офіцером-спокусником на зимовій дорозі
А) кульмінація твору; Б) зав’язка; В) розв’язка; Г) експозиція; Д) розвиток дії.
45. В основу повісті «Людина» О. Кобилянської покладено
А) конфлікт між високими духовними прагненнями героїні та міщанською приземленістю її оточення;
Б) історію боротьби героя проти національного гніту;
В) розслідування убивства через ревнощі;
Г) боротьбу між двома освіченими, витонченими, поетичної натури жінками за негідного жодної з них слабкодухого чоловіка;
Д) історію кохання.
46. Говорячи в 1909 р.: «Кого у нас читають? Про кого скрізь ідуть розмови, як тільки інтереси сходяться на літературі? Кого купують?» - М. Коцюбинський мав на увазі
А) І. Франка; Б) В. Винниченка; В) П. Тичину; Г) М. Хвильового; Д) М. Куліша.
47. Прочитайте уривок з «Прологу» до поеми І. Франка «Мойсей» та визначте віршовий розмір.
О ні! Не самі сльози і зітхання
Тобі судились. Вірю в силу духа
І в день воскресний твойого повстання.
А) трьохстопний анапест; Б) чотирьохстопний амфібрахій; В) трьохстопний дактиль;
Г) п’ятистопний хорей; Д) п’ятистопний ямб.
48. Міфологічними персонажами «Лісової пісні» Лесі Українки є всі, КРІМ
А) Мавки; Б) Перелесника; В) Того, що греблі рве; Г) Дядька Лева; Д) Лісовика.
49. Жанр усмішки в українську літературу ввів
А) Остап Вишня; Б) П. Глазовий; В) М. Куліш; Г) П. Куліш; Д) О. Довженко.
50. Спогад на чужині про рідний край є провідним мотивом вірша
А) «На колимськім морозі калина…» В. Стуса;
Б) «Сто років, як сконала Січ…» В. Стуса;
В) «Балада про соняшник» І. Драча;
Г) «Сучасники» Є. Маланюка; Д) «Шевченко» Є. Маланюка.
51. Одна з проблем, яку досліджувала О. Кобилянська у повісті «Людина», це –
А) морально-етичні проблеми села; Б) пошуки людиною особистого щастя;
В) розв’язання соціальних проблем; Г) збереження історичної пам’яті;
Д) нещаслива доля людини з народу.
52. У якій поезії для ліричного героя «через тисячі літ лищ приходить подібне кохання»
А) А. Малишко «Стежина»; Б) В. Симоненко «Ти знаєш, що ти – людина»:
В) В. Сосюра «Так ніхто не кохав…»; Г) П. Тичина «Ви знаєте, як липа шелестить…»;
Д) Л. Костенко «Світлий сонет».
53. Характеристика «… ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди, а його насуплене жовтувате лице не розвиднялось навіть тоді, як губи усміхались» стосується образу
А) Карпа («Кайдашева сім’я» І. Нечуй-Левицький);
Б) Сомка ( «Чорна рада» П. Куліша);
В) Петра («Наталка Полтавка» І. Котляревського);
Г) Івана Дідуха («Камінний хрест» В. Стефаника);
Д) Чіпки («Хіба ревуть воли, як ясла повні?» П. Мирного).
54. У п’єсі «Бояриня» Лесі Українки події розвиваються в такій послідовності
А) поїздка Оксани до Москви – зустріч із Степаном – прийом гостей у теремі – хвороба Оксани – пропозиція Степана поїхати на Україну;
Б) прийом гостей у теремі - поїздка Оксани до Москви - пропозиція Степана поїхати на Україну - зустріч із Степаном - хвороба Оксани;
В) зустріч із Степаном - поїздка Оксани до Москви - прийом гостей у теремі – хвороба Оксани – пропозиція Степана поїхати на Україну;
Г) зустріч із Степаном - поїздка Оксани до Москви - прийом гостей у теремі - пропозиція Степана поїхати на Україну - хвороба Оксани;
Д) прийом гостей у теремі - поїздка Оксани до Москви - хвороба Оксани - зустріч із Степаном - пропозиція Степана поїхати на Україну.
55. Мріє «зложити два береги Дніпрові, щоб обидва… приклонились під одну булаву», сам «був воїн уроди, красоти дуже дивної; був високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий, голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі, і вже чи як ступить, чи заговорить, то справді по-гетьманськи» - це герой роману «Чорна рада» П. Куліша
А) Кирило Тур; Б) Черевань; В) Сомко; Г) Брюховецький; Д) Шрам.
56. Героїня якого твору говорить про себе: «Я весела. Було мене й б’ють – не здержу серця, заплачу, а роздумаюсь трохи – і сміюся»
А) Марічка («Тіні забутих предків» М. Коцюбинський);
Б) Устина («Інститутка» Марко Вовчок);
В) Олена («Людина» О. Кобилянська);
Г)Мелашка («Кайдашева сім’я» І. Нечуй-Левицький);
Д) Оксана («Бояриня» Леся Українка).
57. Установіть відповідність.
Назва твору Уривок
1. «Вершники» Ю. Яновський А) Багато я бачив гарних людей, але такого, як батько, не бачив.
2. «Собор» О. Гончар Голова в нього була темноволоса, велика і великі розумні
3. «Я(Романтика)» сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку.
М. Хвильовий Б) Прямо над нашою хатою політають лебеді. Вони летять
4. «Зачарована Десна» нижче розпатланих хмар і струшують на землю бентежні
звуки далеких дзвонів.
В) Обвів очима ноги, що стояли густо перед ним, в ньому закипі
ло зло у ключ, він спинив його і мовив: «Пам’ятаєш батькову
науку?..»
Г) Не видно облупленості, іржі на банях, ніч скрадає на ньому
всі травми часу. Все він бачить і бачив усе.
Д) Мати каже: що я (її м’ятежний син) зовсім замучив себе…
Тоді я беру її милу голову з нальотом сріблястої сивини і
тихо кладу на свої груди.
58. Установіть відповідність.
Жанр твору Назва твору
1. Комедія. А) «Жовтий князь»
2. Поема. Б) «Я(Романтика)»
3. Роман. В) «Мойсей»
4. Новела. Г) «Хазяїн»
Д) «Лісова пісня»
59. Установіть відповідність.
Літературний псевдонім. Справжнє ім’я.
1. Леся Українка А) Фітільов
2. Марко Вовчок Б) Очерет
3. Панас Мирний В) Косач
4. Василь Барка Г) Вілінська
Д) Рудченко
60. Установіть відповідність.
Художній засіб Приклад
1.Алітерація. А) Малого сліду не покину
2. Оскиморон. На нашій славній Україні,
3. Інверсія. На нашій – не своїй землі.
4. Анафора. Б) Ми йшли кривавими стежками,
&nbs