Тел: (0627) 44-30-26

Соледарская общеобразовательная школа I-III ступеней №13

олімпіада з української мови та літератури 10 клас - 10 Октября 2011

олімпіада з української мови та літератури 10 клас

No photo

Завдання для  І шкільного етапу олімпіади
з української мови  та літератури
10-й клас

Завдання з мови

1. Напишіть твір "Людина, якою пишається мій край”.
           (20 балів. За будь-яку помилку знімається 1 бал.)
2. Перекладіть українською мовою, поставте розділові знаки
Когда на следующее утро после ночи прошедшей в мелких нелепых снах вовсе не относившихся к его горю он наконец вышел во двор дверь сладко хрустнула и в лицо ударил блистательный мороз а перед глазами засиял высокий парк где каждый сучек был окаймлен серебром и поджимая под себя зеленые лапы искрились под пухлым снежным грузом забытые ели.                                                                                                                                                (156.)
3. Доберіть до  групи фразеологізмів   фразеологізми-синоніми.
•       Хто мовчить – той двох навчить.
•    Красна птаха пером, а людина добром.
•    Не з багатим знайся, а з розумним.
•    Сісти в колошу.
•    Ні в тин ні в ворота.
                                                                                                                                             (5 балів).
4. Розкрийте дужки, поставте розділові знаки, з’ясуйте,   якими частинами мови є слова з дужками.
Оба(біч) старої груші сховавшись за густе листя сором’язливо визирали (ні)ким (не)полохані голівки (чорто)полоху. (За)те мальви прикрашаючи стежину незайманою красою (ні)скільки (не)соромилися людського ока.
Миколка (не)знав (ні) (з)відки він родом, (ні)скільки йому літ, (ні) (про) що думали його (не)розважні батьки пускаючи в світ свою дитину. Він (ні) скільки (не) турбувався про своє майбутнє й (ні) що (не) смутило його (світло) русяву голівку.
     (10 б)
Завдання з літератури
1. Визначте, до якого жанру належить твір І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я». Поясніть, чому?                                                                                                                     (15 балів)
 
2. З’ясуйте, які художні засоби використано в запропонованих уривках.
 
   На той раз суддями були
  Якіїсь два Осли,
  Одна нікчемна Шкапа
  І два стареньких Цапа.
                      (Л.Глібов)
   
   Сонце мого кохання
   Світить мені незгасно,
   Крізь горобині ночі
   Променем значить1 шлях.
                      (В.Юр’єв)
      1 значить – позначує
  Як парость виноградної лози
   Плекайте мову.
   Пильно й ненастанно
   Політь бур’ян.
                 (М.Рильський)
                                                    (15 балів)
 
 
3. Напишіть  твір на одну з тем :
3.1. Це нам твоє повчання, Мономаше!
3.2."Своїм життям до себе дорівнятись...”  (Л.Українка)
3.3. «Чіпка Варениченко : злодій чи жертва ?» (за романом П.Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні ?»)
       (20 балів. Обсяг 1,5 сторінки).
Критерії оцінювання твору
Зміст – 10 б.
1.    Тема розкрита повно, текст у цілому відзначається багатством слововживання. Відсутні
змістові  недоліки (10б.)
2.    Можливі деякі відхилення від теми, непослідовність викладу, певні утруднення в
доборі лексики (7б.)
3.    Твір за обсягом становить більше половини від норми, тему не розкрито, виклад не
зовсім послідовний.
Порушена стилістична єдність (5б.)
Грамотність -10б.
0/0/0 - 10 б.. 5/4/2 – 5б.,    11/7/4  - 2б.

10.10.2011 Автор: Мирошниченко Н.Н. | просмотров 6861