олімпіада з української мови та літератури 11 клас

Завдання для І шкільного етапу Всеукраїнської олімпіади
з української мови та літератури
11-й клас
1. Уже минув лицарства вік (...) (?) (Розділовий знак виберіть відповідно до свого розуміння проблеми). (20 балів. За будь-яку помилку знімається 1 бал.)
2. Перекладіть речення українською мовою, розставте всі необхідні розділові знаки.
Имя Ивана Пулюя названного известным австрийским профессором Вильгельмом Форманом не только самым значительным физиком Австро-Венгрии но и личностью, формирующей мир, чие имя вписано в мировую науку как в связи с разработкой электроосветительных и катодных ламп и проектом первой в Европе электростанции работающей на переменном токе так и в связи с тем что как свидетельствует в своей книге "Ярмарка сенсаций” немецкий писатель Е. Киш этот сын Украины ещё до В. Рентгена открыл те знаменитые лучи которые впоследствии будут названы к сожалению не пулюевскими, а рентгеновскими. (156.)
3. З’ясуйте значення паронімів. Слова двох-трьох пар (на Ваш вибір) уведіть до складених Вами складних речень.
коронний – коронарний
легальний – легалізований
прогресивний – прогресуючий
локальний – локалізований
адресний – адресований.
(10 балів).
4. Поясніть значення виразів. Де Ви їх зустрічали ?
• Доки сонце зійде, роса очі виїсть.
• Не так пани, як підпанки.
• Хто має вуха, хай чує.
• Битися з вітряками.
• Розтікатися мислю по древу. (5 б)
Завдання з літератури
1. Якими творчими напрямками, поширеними в європейських літературах кінця ХІХ – поч. ХХ століття, позначена творчість українських поетів та прозаїків цього періоду? Наведіть конкретні приклади та доведіть свою думку на основі одного – двох характерних творів. (15 балів)
2. Юрій Лавріненко назвав один із періодів історії української літератури періодом „розстріляного відродження”. Що це за період? Доведіть, що правомірним є не лише перше слово у визначенні періоду, а й друге. (15 балів)
3. Напишіть твір на одну з тем :
3.1.Суть і причини трагічного розщеплення особистості романтика в творі М.Хвильового
„Я (Романтика)”.
3.2.Талант красен, та нещасен (за фактами життя і творчості П.Г.Тичини).
3.3„Тяжко було, люди, і вам зі мною, і мені між вас...” Л.Костенко (твір-роздум про долю поета в суспільстві, зокрема, й українському).
(20 балів. Обсяг 1,5 сторінки).
Критерії оцінювання твору Зміст - 10 б.
1. Тема розкрита повно, текст у цілому відзначається багатством слововживання. Відсутні
змістові недоліки (10б.)
2. Можливі деякі відхилення від теми, непослідовність викладу, певні утруднення в
доборі лексики (7б.)
3. Твір за обсягом становить більше половини від норми, тему не розкрито, виклад не
зовсім послідовний.
Порушена стилістична єдність (5б.)
Грамотність -10 б.
0/0/0 - 10 б.. 5/4/2 – 5б., 11/7/4 - 2б.
12.10.2011
Автор:
Мирошниченко Н.Н. |
4175
