Тел: (0627) 44-30-26

Соледарская общеобразовательная школа I-III ступеней №13

олімпіада з української мови та літератури 9 клас - 10 Октября 2011

олімпіада з української мови та літератури 9 клас

No photo

Завдання для І шкільного етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2011-2012 н.р.
9 клас

Завдання з мови
1.Написати твір-мініатюру (обсяг 1-2 сторінки) на одну з тем:
 « Чи кожна людина може стати видатною»
 «О рідне слово, хто без тебе я»                               (20 балів)
« Розум  без книги, що птах  без крил»
      
2.Запишіть слова, правильно поєднуючи з поданими іменниками  кількісні числівники
4(вікно), на 7(двері),3,5(година),з 58(учасники), у 105(примірники)
 (5 балів)

3.Доберіть фразеологізми, які є антонімами до вислову як кіт наплакав. Поясніть значення фразеологізму, введіть у речення.                      (10 балів)
4.Зробіть синтаксичний розбір речення, вказавши частини мови
 Мови – це коштовний скарб, набутий віками нашим народом
                                   (10 балів)
5.Відредагуйте речення
 Мені доручили зустріти делегацію та допомогти їм влаштуватися в готелі.
Уроків в той  день задали небагато.
Сумно зітхав посаджений ще моїм дідусем омитий дощем сад.    (5 балів)    

Завдання з літератури                                                                      
1.    Визначте тему, художні засоби, віршовий розмір поезії    (15 балів)
Знов у вирій летять журавлі.
Вітер крик розриває прощальний,
Опускає мільйони жалів
З тим курликанням вічно печальним.
Щоб, здавалось,-у вирій летять,
Та душа розривається криком.
Шле молитву свого каяття,
Тільки світ незбагненно столикий.
Товщі як розрубать кам’яні,
Як свої замолити провини.
Щоб упевнитись в завтрашнім дні
Весняної воскреслої днини.
                (5-балів тема,5-худ.засоби,5-віршований розмір)

2.Напишіть твір на одну з тем:
   Актуальність думок «Повчання дітям» Володимира Мономаха у наш час
   Усна народна творчість – нетлінне джерело нашого народу
 (обсяг - 1,5 сторінки; 30балів: 15-зміст, 15- грамотність, за кожну помилку знымаэться один бал)
3.Назвіть  і охарактеризуйте  літературні пам’ятки ХІ-ХІІ століть

     

10.10.2011 Автор: Мирошниченко Н.Н. | просмотров 6208