олімпіада з української мови та літератури 9 клас

Завдання для І шкільного етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2011-2012 н.р.
9 клас
1.Написати твір-мініатюру (обсяг 1-2 сторінки) на одну з тем:
« Чи кожна людина може стати видатною»
«О рідне слово, хто без тебе я» (20 балів)
« Розум без книги, що птах без крил»
2.Запишіть слова, правильно поєднуючи з поданими іменниками кількісні числівники
4(вікно), на 7(двері),3,5(година),з 58(учасники), у 105(примірники)
(5 балів)
3.Доберіть фразеологізми, які є антонімами до вислову як кіт наплакав. Поясніть значення фразеологізму, введіть у речення. (10 балів)
4.Зробіть синтаксичний розбір речення, вказавши частини мови
Мови – це коштовний скарб, набутий віками нашим народом
(10 балів)
5.Відредагуйте речення
Мені доручили зустріти делегацію та допомогти їм влаштуватися в готелі.
Уроків в той день задали небагато.
Сумно зітхав посаджений ще моїм дідусем омитий дощем сад. (5 балів)
Завдання з літератури
1. Визначте тему, художні засоби, віршовий розмір поезії (15 балів)
Знов у вирій летять журавлі.
Вітер крик розриває прощальний,
Опускає мільйони жалів
З тим курликанням вічно печальним.
Щоб, здавалось,-у вирій летять,
Та душа розривається криком.
Шле молитву свого каяття,
Тільки світ незбагненно столикий.
Товщі як розрубать кам’яні,
Як свої замолити провини.
Щоб упевнитись в завтрашнім дні
Весняної воскреслої днини.
(5-балів тема,5-худ.засоби,5-віршований розмір)
2.Напишіть твір на одну з тем:
Актуальність думок «Повчання дітям» Володимира Мономаха у наш час
Усна народна творчість – нетлінне джерело нашого народу
(обсяг - 1,5 сторінки; 30балів: 15-зміст, 15- грамотність, за кожну помилку знымаэться один бал)
3.Назвіть і охарактеризуйте літературні пам’ятки ХІ-ХІІ століть
10.10.2011
Автор:
Мирошниченко Н.Н. |
6208
