укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018

Психологічний супровід професійної орієнтації

Психологічний супровід професійної орієнтації

 В загальноосвітніх школах нашого округ № 13, 14, працює Психологічна служба. Згідно Профорієнтаційній програми Донецької обл.. Профорієнтаційній програмі Артемівського району та розділу в річному плані виконується ряд функцій щодо забезпечення  психологічним супроводом не тільки учнів, але й педагогів і батьків в питанні професійного самовизначення школярів. В даному розділі роботи ми ставимо перед собою наступні задачі : 1. пошук ефективної моделі психолого - педагогічного супроводу процесу професійного самовизначення випускника; 2. забезпечення повноцінного психічного та особистісного розвитку школяра; 3. допомога у виявленні інтересів, схильностей, здібностей і можливостей для прийняття оптимального рішення в різних життєвих ситуаціях. Виконання поставлених задач здійснюється лише за умов активної співпраці всіх учасників навчально-виховного процессу.
Психологічний супровід профорієнтаційної роботи в нашій школі здійснюється за наступними напрямками: інформіційно-просвітницький, консультаційний, діагностичний, навчальний або формуючий. Спираючись на ці напрями, формується поетапний процес профорієнтаційної роботи, в ході якого відбувається формування професіонально і соціально зрілої особистості, здатної реалізувати себе в будь-яких соціально-економічних умовах. Тому, важливо дотримуватись послідовність та наступність дій даних етапів. І етап Психодіагностична робота. Проводяться анкетування учнів та батьків з виявлення знань ринку професій та професійних вподобань дітей; проведення різних діагностичних обстежень на виявлення професійної готовності та професійної спрямованості та інтересів учнів; проведення опитування;
II етап Аналіз діагностики. Проводиться аналіз діагностичної роботи, робиться прогноз на майбутнє та, виходячи з результатів опитування, розробляються певні рекомендації учням, батькам та педагогам й складається план подальших дій. 
III етап Інформаційно-просвітницька робота. Проводиться різноманітна робота з учнями, педагогами та батьками, Ознайомлення з нормативно-правовою документацією, з результатами діагностичної роботи; проведення бесід, індивідуальних консультацій, батьківських зборів; організація зустрічей з представниками різних професій; консультаційна робота; круглі столи, диспут. 
IV етап Корекційна робота. За результатами діагностичної роботи й анкетування проводиться корекційно-розвивальна робота, спрямована на розвиток необхідних якостей особистості, різноманітні вправи, заняття, тренінги для їх формування тощо. V етап Зовнішній зв'язок Включає в себе взаємозв'язок з ВУЗами, з Петром зайнятості тощо. Екскурсії, зустрічі з представниками ВУЗів та студентами, проведення сумісних заходів; вечори спілкування; презентації тощо. Ознайомлення з ринком труда; складання рекламних газет, буклетів; пропаганда сучасних професій; зустрічі з менеджерами ринку праці Професійне самовизначення триває від дошкільного віку (через предметно-рольові ігри, трудове виховання) до адаптації безпосередньо на робочому місці. Тому, варто зазначити, що процес психологічного супроводу професійної орієнтації дітей на освітньому окрузі № 7 відбувається не лише на базі шкіл, але й ще починаючи з дитячих садків. Психологічний супровід ДНЗ № 14, 17, 59, НВК № 23 здійснюється в даному напрямку згідно
 
вищезазначеним профорієнтаційним програмам та розділу у річному плані роботи. На базі цих закладів проводяться наступні профорієнтаційні заходи   З дітьми:
- творчі ігри; сюжетно-рольові ігри «Магазин», «Перукарня», «Лікарня»; вправи ; заняття -
розваги; бесіди; тематичні заняття «Землю красить сонце, а людину праця», «Подорож до країни
мистецтв»; екскурсії до шахти, до пожарної частини тощо (активні методи);
З батьками
-прайс-листи, пам'ятки (пасивні дистанційні методи);
-бесіди та консультації на теми «Ким хочуть стати ваші діти?», «В світі професій» (активні
методи);
З вихователями
- групові консультації «Яку професію обрати» тощо.
Повноцінною й продуктивною роботу Психологічної служби округу можна назвати лише завдяки наявності організованим комплексним діям та взаємозв'язку практичних психологів нашого округа. Тому існує певна структура роботи психологічного супроводу професійної орієнтації на нашому окрузі. Між практичними психологами ДНЗ та ЗОШ існує певна взаємодія та тісний робочий зв'язок, що впливає на результативність та якість роботи Психологічної служби в цілому, це такі форми співпраці, як:
- надання методичної допомоги;
- передача необхідної інформації щодо психологічних особливостей дітей, яки з д/с перейшли до школи;
- обмін практичним та теоретичним досвідом, засідання клубу «Школа успішності».
Загальноосвітні школи нашого округу готують учнів до вибору професії всім змістом і методами навчально-виховної роботи. Психологічні аспекти відіграють важливу роль та враховуються при формуванні профільних і до профільних класів. Що стосується вибору професійної сфери, то про вдале професійне самовизначення можна вести мову тільки в тому випадку, якщо людина буде враховувати наступні три фактори: свої професійні бажання (хочу), особисті психофізіологічні можливості (можу) і потреби кадрового ринку праці регіону (треба). Тому, дуже актуальним розділом психологічного супроводу є діагностична робота.
 В ЗОШ № 13 й 14 серед учнів 9-х класів ми проводимо діагностику «ВПГ» (визначення професійної готовності учнів) та діагностика виявлення типу особистості за методикою Дж. Холланда серед учнів 11 класів. Як видно з досліджень по округу за 2010-2011 н.р. та цей навчальний рік, простежується тенденція вибору учнями типу професії, де ведучим предметом діяльності є люди, колективи та групи людей, а за результатами діагностики професійних типів 11-класників, переважає соціальний та артистичний тип. Таким чином, можна зробити висновки, що не дивлячи на процвітання в світі технічного прогресу, учнівська молодь нашого освітнього округа переважно обирає гуманітарні напрями в науці, а в професійному напрямку соціальні сфери.
 Невід'ємною частиною профорієнтаційної роботи з дітьми є взаємозв'язок з різними установами, підприємствами й іншими позашкільними закладами артемівського району. З нашого боку здійснюється наступна робота: відвідування та моніторинг кружкової роботи ЦДЮ, залучання дітей до кружків; проведення конференцій з фахівцями різних галузей; проведення екскурсій до музичної школи, на підприємства, з метою ознайомлення дітей зі специфікою й умовами роботи; відвідування з учнями «дні відчинених дверей» та «ярмарок вакансій» у Центрі Зайнятості та сумісне проведення анкетування випускників, моніторинг ринку праці; інтерв'ю з людьми різних професій; зустрічі з представниками ВУЗів та інших навчальних закладів (технікумів, ліцеїв); тощо.
 
 Наостанок хотілось би зазначити, що на основі створеної системи професійного самовизначення в особистості формується те особливе психологічне утворення, що має назву готовності до свідомого вибору професії. Таким чином, психолого-педагогічна підтримка робить процес професійного самовизначення учнів послідовним, усвідомленим і обґрунтованим; вона спрямована на самопізнання, виявлення справжніх мотивів їх вибору, реальних можливостей і освітніх потреб. Результатом психологічного супроводу професійного самовизначення стає готовність учнівської молоді до вибору професії, осмислення та проектування варіантів професійних життєвих шляхів


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.


Категории

Методические разработки [9]
Учителя [4]
Поздравления [3]
Поздравления к Дню Учителя, с Новым Годом, 8 Марта и другие.
Новости образования [216]

Погода

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

de