укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018

олімпіада з правознавства

олімпіада з правознавства
2012-2013 навчальний рік
9 клас


Завдання № 1. (6 балів - 1 бал за кожну правильну відповідь). Вирішіть юридичну задачу. 

Рік прийняття Конституції незалежної України - мінімальна кількість голосів, необхідна для прийняття законів в Україні + число місяця дати прийняття Конституції незалежної України + кількість депутатів Верховної Ради - мінімальна кількість голосів, необхідна для подолання «вето» президента. 

В результаті ви отримаєте певну дату. Назвіть документ, прийнятий в цьому році з подачі комітету під керівництвом Елеонори Рузвельт. 

Завдання № 2. (4 бали - 1 бал за кожну правильну відповідь). За наведеними цитатами визначте документ. 

1. Стаття 1. Всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах. Вони наділені розумом і совістю і повинні діяти у відношенні один до одного в дусі братерства .. 

2. Стаття 1. ... дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-річного віку, якщо за законом, застосовуваним до даної особи, вона не досягає повноліття раніше. 

3. Стаття 53. Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою. 

4. Стаття 115. Умисне вбивство. 
              1. Вбивство, тобто умисне протиправне заподіяння смерті іншій людині .... 
 
Завдання № 3. Розташуйте в логічній послідовності етапи законодавчого процесу: 
(5 балів - по 1 балу за кожну правильну відповідь). 

      прийняття закону;         обговорення проекту закону на пленарних засіданнях;                   законодавча ініціатива; 

                                офіційне оприлюднення;                                            підписання. 

Завдання № 4. (5 балів - по 1 балу за кожну правильну відповідь). За наведеними визначеннями вкажіть поняття. 

1.                            - це правила поведінки загального характеру, що виникли в процесі історичного розвитку, регулюють різні сфери суспільних відносин і забезпечуються різноманітними засобами соціального впливу. 

2.                           - це письмовий документ уповноваженого суб'єкта, прийнятий на основі та на виконання закону, в якому закріплені правила поведінки загального характеру, що забезпечуються державою. 

3.                           - це стійка, необмежена в просторі правовий зв'язок фізичної особи з державою, .... внаслідок чого особа і держава набувають взаємних прав і обов'язків. 

4.                            - найбільш небезпечний вид порушення норм права. 

5.                          - це вид соціальної відповідальності, яка полягає в обов'язки відповідати за порушення норм права та застосування державою до правопорушника певних заходів примусу. 
Завдання № 5. (10 балів - 2 бал за кожну правильну відповідь). За наведеними ознаками визначте поняття. 

1. Право володіння; право користування; право розпорядження. 
2. Соціально корисна поведінка; бажана для суспільства поведінка; поведінка, що відповідає вимогам правових норм. 
3. Встановлюється або санкціонується державою; є загальнообов'язковим; формальне вираження. 
4. Має установчий характер; є базою поточного законодавства; має підвищену стабільність. 
5. Головна мета – компенсація принесеного шкоди; можливість добровільного відшкодування; можливість залучення до відповідальності за відсутності провини. 


Завдання № 6. (20 балів – по 2 бали за кожну правильну відповідь). 
Знайдіть у тексті помилки: 

1. Єдиним органом законодавчої влади в Україні є уряд – Кабінет Міністрів України. 
2. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на організаційну, законодавчу і виконавчу. 
3. Конституцію України було прийнято 28 липня 1994 року. 
4. Дисциплінарний проступок – це протиправна, винна дія або бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян і за яку законодавством передбачено відповідальність. 
5. Залежно від виду правовідносин правопорушення діляться на злочини і провини. 
6. Укази – це нормативні акти, які доповнюють, змінюють або заміняють Конституцію. 
7. Корпоративні норми – це правила поведінки, що склалися історично, закріплені внаслідок постійного повторення. 
8. Формальна визначеність права – це ознака, яка свідчить, що правові норми не націлені на конкретну особу, а передбачають рівність всіх перед законом. 
9. Вчителі мають право брати участь у предметних олімпіадах, конкурсах, турнірах і т.п. 
10. Політична партія – це об'єднання громадян для задоволення задоволення і захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших громадських інтересів. 


20 балів – по 5 балів за кожний повний правильну відповідь). 
Вкажіть відмінності наступних термінів: 

1. Часткова дієздатність і неповна дієздатність. 
2. Право і закон. 
3. Проступок і злочин 
4. Пряма і представницька демократія. 

Завдання № 8 (30 балів)
Підготуйте розгорнуті тези для захисту своєї позиції в дискусії з нижченаведеними виразами відомих мислителів чи історичних діячів (2 по 15 балів): 

1. "Пишіть коротко і незрозуміло" (з повчань Наполеона І авторам Французької Конституції). 
Чи повинна Конституція бути зрозумілою громадянам? Чому? У чому сенс настанов Наполеона? 

2. "Щоб вона була ще гіршою, Конституцію потрібно постійно поліпшувати" (Мечислав Шарган). 
У чому сенс даного висловлювання Мечислава Шаргай? Чи підтримуєте ви пропозицію щодо внесення змін до сучасну Конституцію України? Чому?


ЗАВДАННЯ
1 (шкільного) етапу Всеукраїнської олімпіади з правознавства
2012-2013 навчальний рік
10 клас


Завдання №1 (15 балів)
Тести 
1. Виберіть правильне судження:
 
А) право є сукупністю нормативних розпоряджень;
Б) право є загальнообов’язковим;
В) право встановлюється та санкціонується виконавчою владою;
Г) право охороняється державою.
 
2. До правоохоронних органів належать:
 
     А) обласна рада народних    депутатів;
Б) прокуратура;
В) райвиконком;
Г) міліція;
Д) нотаріальна контора;
Е) Служба безпеки   України.
 
3. Доберіть до кожного поняття правильне визначення теорії походження держави:
      1) теологічна теорія                     а)  держава виникла із об’єктивної потреби людей в спеціальному  механізмі регулювання взаємовідносин між індивідами, між правителем та народом; 
     2) патріархальна теорія               б) державний устрій був дарований людям вищими силами на виконання божого замислу всесвіту; 
     3) психологічна теорія                   в) держава виникла внаслідок підкорення більш сильними племенами слабких для забезпечення панування над підкореними; 
     4) теорія суспільного договору               г) держава є результатом природно-історичного процесу розділення праці, виникнення приватної власності та класів; 
     5) теорія «завоювання»                           д) держава походить від сім’ї: сім’я розростається в плем’я, а племена   - у державу; батьківська влада над дітьми трансформується у владу монарха;  
     6) марксистська теорія                         е) держава виникла в зв’язку з психологічною потребою більшості людей як організація для управління суспільством меншості.
1) ______, 2) ____ , 3) ______, 4) _____, 5) _____, 6) ______.
 
4.  Які є види співучасників у злочині?
 
А)  організатор,
Б)  наглядач,
В)  виконавець,
Г)  провокатор,
Д) приховувач,
Е)  підбурювач,
Є)  пособник,
Ж) співчуваючий.
 
Критерії: кожна правильна відповідь – 1 бал.
 
Завдання №3  ( 15 балів) 
Вкажіть, якому правовому явищу відповідають ці поняття. Дайте його визначення, розкрийте зміст понять. Яке поняття випадає з логічного ряду: 
абсолютна монархія, конституційна монархія, парламентська республіка, президентська республіка, федерація;
Критерії:
визначення та зміст правового явища, якому відповідають вказані поняття – 3 бали;
зміст кожного із понять – по 2 бали (всього 10);
поняття, що випадає з логічного ряду – 2 бали.

Завдання №4 (20 балів)
Дайте визначення юридичної відповідальності, назвіть її види. Заповніть таблицю.

Відповідальність Галузі права З якого віку настає відповідальність за загальним правилом Особливості юридичної відповідальності малолітніх та неповнолітніх
Цивільно-правова 1б. 1б. 1б.
Адміністративна 1б. 1б. 1б.
Дисциплінарна 1б. 1б. 1б.
Кримінальна 1б. 1б. 1б.
Матеріальна 1б. 1б. 1б.
Конституційна 1б. 1б. 1б.
Критерії: 
визначення поняття юридичної відповідальності – 2 бали;
за кожний елемент таблиці – по 1 балу.

Завдання № 5 (20 балів)
Дайте визначення понять та порівняйте їх:
1) правова система й система права;
2) кодифікація й інкорпорація.
Критерії за кожну пару:
кожне визначення – по 2 бали,
спільне         – по 2 бали;
відмінності             – по 4 бали.
Завдання № 6 (20 балів) 

Громадянин Борисенко, який знаходився у нетверезому стані, зайшов у торгівельний центр разом з приятелем. Очікуючи його, він потрапив до магазину «Світло», де розбив кришталеву  люстру виробництва Чеської республіки. Власник магазину подав позов до суду. Адвокат Борисенко наполягає на тому, що Борисенко є неосудною особою, оскільки у своєму стані не міг контролювати власної поведінки.
Дайте поняття юридичної відповідальності. Що є підставою притягнення його до юридичної відповідальності? Визначте вид юридичної відповідальності Борисенко. Охарактеризуйте склад правопорушення. Назвіть обставини, що виключають юридичну відповідальність. Вкажіть можливі правові наслідки для Борисенка. Чи змінилася б кваліфікація правопорушення, якби у Борисенка в магазині трапився серцевий напад, він втратив свідомість і розбив люстру? Дайте правовий аналіз зміненої ситуації.
Критерії:
поняття юридичної відповідальності – 2 бали;
вид  юридичної відповідальності  – 1 бал;
підстави притягнення до юридичної відповідальності – 3 бали;
склад правопорушення – 4 бали;
обставини, що виключають юридичну відповідальність – 6 балів;
правові наслідки – 2 бали;
правові наслідки зміненої ситуації – 2 бали.
ЗАВДАННЯ
1 (шкільного) етапу Всеукраїнської олімпіади з правознавства
2012-2013 навчальний рік
11 клас


Завдання №1 (15 балів)   Тести 
1. Залежно від характеру впливу на суб’єктів правовідносин розрізняють методи: 
 
А) конструктивний; 
Б) імперативний; 
В) деструктивний; 
Г) диспозитивний.
 
2. Існують такі способи викладу правових норм:
 
А) прямий;
Б) непрямий; 
В) делегований;
Г) відсильний;
Д) посильний; 
Е) банкетний;
Є) формальний;
Ж) чіткий, 
З) бланкетний.
 
3. Свобода слова і думки, свобода висловлювання своїх поглядів і переконань може бути обмежена:
 
А) в інтересах громадського порядку;
Б) за рішенням суду загальної юрисдикції;
В) в інтересах національної безпеки України;
Г) за рішенням Конституційного Суду України;
Д) в інтересах територіальної цілісності України;
Е) за рішенням Президента України.
 
4. Сторонами колективного договору є:
 
А) власник та профспілковий комітет     
Б) профспілка та трудовий колектив      
В) профспілка та працівники     
Г) працівник та власник     
 Д) працівник та трудовий колектив     
 Е) власник та уповноважені представники     трудового колективу    
 
5. Основними функціями права є:
 
А) регулятивна та охоронна; 
Б) штрафна та правовідновлююча;
В) ідеологічна та виховна;
Г) політична та інформаційна.
 
6. Проведення референдуму не дозволяється з питань:
 
А) прийняття Конституції України;
Б) дострокового припинення повноважень Президента України;
В) податків;
Г) прийняття закону;
Д) прийняття змін до Конституції України;
Е) бюджету.
 
7. Право загального користування природними ресурсами має ознаки:
 
А) загальнодоступність;   
Б) наявність спеціальної правоздатності;    
В) необхідність дозволу;    
Г) відсутність спеціальних дозволів;   
Д) платність;   
Е) безкоштовність. 
 
8. Стадіями вчинення умисного злочину є:
 
А)  задум;
Б)  готування;
В)  виявлення неповаги до Кримінального кодексу України;
Г)  добровільна відмова;
Д)  замах;
Е)  діяльне розкаяння;
Є)  закінчений злочин.
 
9. Молодь – це особи віком:
 
А) від 14 до 18 років; 
Б) від 16 до 20 років;
В) від 14 до 28 років;
Г) від 14 до 35 років.

Критерії: кожна правильна відповідь – 1 бал.
 
Завдання №3  (15 балів)
Вкажіть, якому правовому явищу відповідають ці поняття. Дайте його визначення, розкрийте зміст понять. Яке поняття випадає з логічного ряду: 
закон, міжнародний договір, підзаконний акт, Основний Закон, контракт.

Критерії:
визначення та зміст правового явища, якому відповідають вказані поняття – 3 бали;
зміст кожного із понять – по 2 бали (всього 10);
поняття, що випадає з логічного ряду – 2 бали.

Завдання №4 (20 балів)
Дайте визначення понять та порівняйте їх:
1) нормативно-правовий договір – нормативно-правовий акт;
2) безпосередня форма демократії – представницька форма демократії.

Критерії за кожну пару:            кожне визначення – по 2 бали,  спільне  – по 2 бали;  відмінності  – по 4 бали.

Завдання № 5 (20 балів)
Визначте види майнових прав та обов’язків подружжя за Сімейним кодексом України. Прочитайте та проаналізуйте текст, визначте з тексту майно, що є особистою приватною власністю дружини, чоловіка та майно, що є спільною сумісною власністю подружжя. 

Майно, що є особистою приватною власністю дружини Майно, що є особистою приватною власністю чоловіка Майно, що є спільною сумісною власністю подружжя.
1.
2.
3.
Текст
У вересні 2010 р. Микита Страженко звернувся з позовом про розподіл спільного майна до Страженко Ельвіри. У позовній заяві він просив поділити домашнє майно, набуте під час шлюбу, загальною вартістю 150 000 грн., до складу якого входить: професійна фотокамера, холодильник „Samsung”; італійський меблевий гарнітур; кухонна побутова техніка; домашній кінотеатр; жіночий золотий ланцюжок з діамантовою підвіскою, яку він подарував дружині минулого року на ювілей; чоловіча платинова печатка; японський столовий сервіз; музичний центр; страхова сума 20 000 грн., одержана Страженко Е. за договором добровільного особистого страхування. Посилаючись на те, що він працює фотохудожником у модному журналі, Страженко Микита просив виділити йому фотокамеру, а інше майно поділити порівну. Відповідачка проти позову заперечувала, посилаючись на те, що до переліку майна, набутого під час шлюбу, включено майно, яке належить їй на праві особистої приватної власності, а саме:  італійський меблевий гарнітур, який був успадкований нею після смерті її батьків; столовий сервіз, який був подарований на її ювілей співробітниками; домашній кінотеатр, який був подарований її батьками їм на весілля. Крім того вона зазначила, що до переліку спільного майна не включено грошову суму 15500 грн., що внесена у період шлюбу на особистий рахунок Страженко  Микити, і просила виключити із спільного майна страхову суму 20 000 грн.
    Критерії: визначення видів майнових прав та обов’язків подружжя  –  8 балів;     заповнення таблиці – 12 балів.

Завдання № 6 (20 балів)
Громадяни  України  Акімов та Ірискін, знаходячись  у  відрядженні  у  Москві, перебуваючи в стані сп'яніння, із хуліганських спонукань побили громадянина Росії Зубовського кулаками й ногами, заподіявши йому середньої тяжкості тілесні ушкодження (за висновком судово-медичної експертизи).

Поясніть дію нормативно-правових актів в просторі. Дайте юридичний аналіз ситуації. За законодавством якої країни Акімов та Ірискін мають нести відповідальність. Чи змінилась би оцінка, якщо б Акімов і Ірискін побили  Зубовського на території України? Зазначте форму співучасті і вид співучасників. Вкажіть правові наслідки засудження особи за межами України. 

Критерії:
принципи дії нормативно-правових актів у просторі -  3 бали;
законодавство якої країни застосовується в даному випадку  – 1 бал;
форма співучасті і вид співучасників – 2 бали;
кваліфікація правопорушення   – 2 бали;
склад злочину – 4 бали;
обтяжуючі обставини – 2 бали;
юридичний аналіз зміненої ситуації – 2 бали
правові наслідки засудження особи за межами України – 4 бали. 


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.


Категории

Методические разработки [9]
Учителя [4]
Поздравления [3]
Поздравления к Дню Учителя, с Новым Годом, 8 Марта и другие.
Новости образования [216]

Погода

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

de