Сучасні підходи до дошкільного виховання
Сучасні підходи до дошкільного виховання
Діяльність педагогічних колективів дошкільних установ міста визначається двома стратегічними напрямками, Перший - це самовизначення дитини, надання допомоги йому в усвідомлення власних можливостей.
Девізом цієї діяльності можуть служити слова.: «Кажи дитині з дитинства « Ти - талант, працьовитий, розумний і красивий. Повір в сам можливості і сам реалізуй задатки, творчі сили». Другий - дотримуючись, теорії Виготського, що від зони найближчого розвитку в зону актуального розвитку відбувається тривалий шлях за допомогою дорослих.
Працівники дошкільних установ нашого округу створюють умови для здійснення життєвої компетентності дітей, знайомства з навколишнім світом і працею дорослих, залучення дітей до активної праці, що сприяє формуванню та розвитку особистості дитини. Серед багатьох завдань дошкільного виховання пріоритетними є формування у дітей позитивного ставлення до праці та професіями дорослих і надання допомоги дітям на самовизначення в майбутньому, спираючись на їх бажання і можливості розвитку.
Світ сучасних професій безмежний, але ми починаємо знайомити дітей з тими професіями, які значимі в нашому місті, з професіями батьків наших вихованців. Наше місто-місто шахтарів. Тому в дитячих садках значене місце приділяється знайомству дітей саме з професіями соляників. Так працює: ряд проектів: «Чудова подорож і перетворення кришталика», «Соледар - шахтарсь-ке місто» та інші. Активні учасники проектів - діти, педагоги, батьки. Організовуються екскурсії на рудник №1,3 ДВ «Артемсіль», проводяться зустрічі з цікавими людьми представниками різних професій, під час яких діти дізнаються про професії фасувальниці, комбайнера, стволового та інших., В рамках проекту вихованці дошкільних установ знайомляться з? історією шахтного виробництва, шахтарських династій. Поглиблюють свої знання про властивості солі, та її значення використання в лікуванні, та в різних галузях народного господарстві.
Педагоги округу об'єднані життєвої стратегією, допомогти дітям в духовно-
му самовизначенні, у творчій реалізації. Однак шлях розвитку педагогічних
колективів у цьому напрямку у кожної установи свій.
Яку професію не обрали наші діти в недалекому майбутньому,, ми
повинні формувати у них активну життєву позицію по відношенню до «штат©
здоров'я і створити для цього необхідні .--умови.
Завдання зміцнення здоров'я дітей одна з пріоритетних у роботі ДНЗ № 59, №14 на протязі багатьох років. Для її вирішення в дошкільних установах створені необхідні умови.Функціонують сучасні спортивні майданчики, спортивні та тренажерні зали.Отримати курс лікування УФО, УВЧ, Тубус кварцу, діти можуть у фізіотерапевтичному кабінеті.
«Червона квіточка» має унікальну за своїми лікувальними властивостями і єдину на території наших трьох міст спелеокімнату. Насолодитися ароматом лікувальних трав, випити запашний вітамінний чага малюки можуть після динамічних фізкультурних занять в фітобарі. Одне з улюблених місць нашого оздоровчого комплексу у дітей - це кабінет масажу.
(слайд 15) У роботі з дітьми педагоги знаходять оптимальні шляхи впливу на кожного вихованця, впроваджуючи нові нетрадиційні підходи в своїй роботи.Діти із задоволенням чекають початку Малих Літніх Олімпійських ігор. Уже традиційними стали Спартакіади, «Веселі старти» між командами ДНЗ № 17 та ДОУ № 59, які проходять на базах цих дошкільних установ та міського стадіону. Набрала чинності краєзнавчо - туристична діяльність в дошкільних закладах 17,59. Естафету туристичної діяльності підхопили педколективи ДНЗ №14 та ЗОШ № 14. Постійно проводяться заняття з плавання у дітей старшого віку всіх дошкільних установ міста в басейні спорткомплексу ДВ «Артемсіль».
Оволодіння технікою м'яча, вмінню координувати свої рухи діти навчаються під час занять гуртка «Школа м'яча» і потім продовжують. удосконалювати свої вміння у шкільній спортивній секції з волейболу. Вихованці гуртка «Грація» під керівництвом Бєляєвої О.С. вчаться володіти. своїм тілом, красиво і плавно рухатися, бути пластичними і гнучками.
Активно роботу в сфері формування професійної культури дітей дошкільного
віку проводять практичні психологи закладів міста.
Враховуючи зону ризику, віку і психологію розвитку дітей, а також можливості нашого дошкільного закладу, свою роботу в останній час ми направили в русло інклюзивної освіти і надання допомоги дітям, які потребують корекції. Спостерігаючи тенденцію до зростання кількості дітей, які потребують соціальної адаптації, корекційно - реабілітаційної допомоги, були відкриті дві логопедичні групи в ДНЗ № 59, які сьогодні надають допомогу всім дітям, що потребують корекційної роботи. Залишається проблемою подальша роботи в с дітьми - логопатами після випуску їх до школи. Організація роботи логопункту в м.Соледарі на сучасному етапі - ось вирішення даної проблеми.
Виходячи з того, що опорна школа № 13 має статус україномовної з поглибленим вивченням англійської мови, в дошкільному закладі № 17 навчання дітей здійснюється українською мовою та працюють групи з пріоритетним напрямком з вивчення англійської мовиВ рамках системи наступності зі школою в штатний розклад дошкільних установ № 17, 59 були введені ставки вчителів англійської мови. Система співробітництва та спільної творчості, психологічна атмосфера довіри, створює в дошкільному закладі № 17 сприятливі умови для реалізації завдань з вивчення мов. Пропонуємо вашій увазі фрагмент інтегрованого заняття з елементами» країнознавства «Розвивайко та його друзі», яке проводить вчитель англійської мови ДНЗ № 17 Чеченова Оксана Володимирівна.