Тел: (0627) 44-30-26

Соледарская общеобразовательная школа I-III ступеней №13

Програмові вимоги до учнів 2 - х класів

      

Програмові   вимоги до учнів 2 - х класів

 

Українська мова

Протягом навчального року учень:

- слухає і розуміє текст з 1-2 прослуховувань (1-2хв);

- виділяє кількість слів у реченні (4-5), речень у тексті (до 4);

- виражає своє ставлення до прочитаного;

- складає діалог з однокласниками із 3-4 реплік без урахування етикетних слів на початку і в кінці діалогу;

- усно переказує текст обсягом 40 - 50 слів з опорою на малюнки, опорні слова і словосполучення;

- складає розповідь із власного життя за початком і кінцівкою;

- визначає структурні ознаки тексту: наявність заголовку, к-ть абзаців, власних назв тощо;

- розрізняє 2-3 речення, що відрізняються одним словом;

- читає і виконує інструкції на картках;

- складає (на кінець навч. року) письмове висловлювання( до 40 слів) за ілюстрацією або серією малюнків;

- вміє скласти лист, записку з урахуванням звертань і форм ввічливості;

- редагує текст;

- виконує звуковий, звуко-буквений аналіз слова;

- поширює речення за запитаннями;

- поєднує 2 простих речення в одне складне;

- розрізнює слова; предмети, дії, ознаки;

- добирає слова, що відповідають на певні питання;

- розрізняє синоніми і антоніми ( без вживання термінів);

- складає словосполучення типу іменник + прикметник;

- розрізняє слова за питанями частин мови;

- змінює форми слова ( однина- множина);

- добирає спільні за значенням слова;

- розрізнює прикметники;

- виділяє корінь слова, добирає спільнокореневі слова;

- знає алфавіт, його призначення, називає 4 - 5 слів за алфавітом по першій букві;

- пише диктанти і списує тексти обсягом 30-40 слів;

- дотримується єдиного орфографічного режиму ( норми каліграфії, положення зошиту тощо)

 

Українське читання

 

Протягом навчального року учень:

- називає кілька народних казок;

- знає прізвища відомих українських письменників і їх твори;

- набуває умінь читати мовчки( з ІІ семестру);

- темп читання: І семестр - 35 - 40 слів за хв, ІІ семестр - 40 - 60 слів за хв;

- чітко вимовляє скоромовки, чистомовки;

- може пояснити слова у прямому і переносному значенні;

- знайомиться з фразеологізмами і багатозначними словами;

- користується виносками;

- розуміє, про що йдеться в тексті, що хотів сказати автор, визначає дійових осіб;

- визначає початок, основну частину і кінцівку тексту,виділяє подію, випадок, епізод, відтворює послідовність (усно, за планом, за малюнками тощо);

- розуміє вчинки героїв (позитивні і негативні), розрізняє їх за характером;

- має уявлення про спосіб зображення героя - опис його зовнішності;

- правильно називає твір ( прізвище письменника + назва твору), має розуміння, що кожен авторський твір написаний на певну тему;

- розрізняє найпростіші жанри: лічилки, скоромовки, загадки, казки, оповідання, вірші;

- знає напам'ять кілька загадок, вміє загадувати їх однокласникам;

- знає напам'ять 5 - 6 віршів;

- ставить запитання до тексту, абзацу;

- знаходить ключові слова для характеристики героїв, подій, явищ;

- має поняття про різні форми заголовку: одним словом, словосполученням чи реченням, питальним чи розповідним реченням;

- шукає потрібну книжку, знає поняття "абонемент", принцип розташування книг в бібліотеці, називає структурні елементи книжки, орієнтується в дитячий періодиці, знаходить задані рубрики.

 

 

Математика

 

Учень протягом навчального року:

- називає числа у межах 100 в прямому і зворотньому порядку, від будь-якого числа до вказаного;

- розуміє утворення назв двоцифрових чисел, поняття розряд, одиниці розрядів;

- усвідомлює позиційне значення цифри в записі числа;

- порівнює числа у межах 100, усвідомлює їх утворення різними способами;

- знає способи і результати арифметичних дій в межах 20 з переходом через 10;

- виконує усно і письмово додавання і віднімання в межах 100, вміє перевіряти правильність дій;

- усвідомлює зміст дії множення і ділення як оберненої до множення;

- знає назви компонентів дій;

- розуміє зміст відношень "Збільшити (зменшити) в";

- знає напам'ять таблиці множення і ділення в межах 5;

- має уявлення про половину, третину, чверть, п' яту частину;

- читає числові вирази на одну дію;

- знає порядок виконання дій у виразах з дужками і без них;

- вміє знаходити значення буквеного виразу;

- порівнює числові вирази;

- розв' язує прості і складені задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від' ємника, добутку і частки, збільшення (зменшення) числа в кілька разів, ділення на частини, на вміщення;

- має уявлення про обернену задачу;

- розв' язує обернені задачі на знаходження суми і різниці;

- усвідомлює сутність складених задач;

- записує розв язання задачі виразом, арифметичними діями;

- записує повну відповідь на запитання задачі;

- складає задачі за таблицями, малюнками, схемами, прикладом, на задану дію;

- вміє поставити запитання до умови задачі;

- знає одиниці вимірювання та їх співвідношення,вміє перетворювати менші у більші;

- розпізнає геометричні фігури ( многокутник, прямокутник, квадрат, визначає їх елементи, вміє будувати їх на папері в клітинку);

- позначає фігури буквами латинського алфавіту;

- знає види кутів, будує прямий кут на папері в клітинку;

- має поняття кола і круга та їх елементів (радіус і центр);

- знаходить периметр трикутника і чотирикутника.

 

Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1 - 4 клас, 20006р.

Довідник для батьків

Ви починаєте крокувати сходинками шкільної науки. А перші кроки, звісно ж, надто невпевнені і важкі: щось не з першого разу виходить, десь не зрозуміли, як виконувати роботу, а про це просто ніде прочитати!

Як правильно підписувати зошит?

У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель; у 3 – 4 класах  це роблять учні.

Зошит

з української мови

учениці (учня) 2 – В класу

 школи №13

м. Соледара

Тарасової Марії

(Сичова  Олександра

 

 Як зазначати дату та вид роботи?

У письмовій роботі з мови або математики треба зазначати дату виконання роботи (починаючи з 2 класу; яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, твір, задача, приклади тощо).

 

У кінці заголовків крапка не ставиться.

7 жовтня

Класна робота

Задача 35

 Як виправляти помилку?

Щоб виправити невірно написану літеру чи цифру, треба помилку закреслити навкіс (справа наліво), користуючись ручкою, а не олівцем, і зверху написати потрібну літеру чи цифру, теж ручкою.

 

Чи можна помилку брати в дужки?

Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад, його закреслюють тонкою горизонтальною лінією, а в дужки не беруть, оскільки дужки є пунктуаційним знаком

 

Скільки рядків треба залишати між класною і домашньою роботою?

Між заключним рядком тексту  однієї роботи і початком наступної слід пропускати два робочих рядки у зошитах в косу лінію.


 Де починати робити записи на новій сторінці?

Записи на новій сторінці треба починати робити з першого рядка.

 

Чи треба пропускати рядок між датою і назвою роботи?

Між датою і назвою роботи, між назвою та видом роботи, між видом роботи і заголовком рядок не пропускають.

 

Чи можна залишати вільні рядки в кінці сторінки?

Якщо залишаються вільні рядки, то їх використовують для завдань на розсуд вчителя. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці.

 

Де треба починати записувати дату, назву роботи та її вид?

Запис дати і виду  роботи розміщують посередині робочого рядка:

 

Скільки клітинок треба пропускати між класною і домашньою роботою?

Між заключним рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної роботи слід пропускати чотири клітинки.


Де слід розпочинати запис математичних завдань?

Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та на другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.

 

Скільки клітинок слід пропускати між записами?

Між записами дати, назви роботи пропускають одну клітинку.


Як писати цифри і літери?

1.      Цифри і літери треба писати похило.

2.      Кожну цифру, знак, літеру записують в окремій клітинці.

3.      Для написання дужок теж відводять одну клітинку.

 

Яка повинна бути висота літер та цифр?

1.      Цифри повинні бути заввишки одна клітинка;

2.      Малі літери у 1-2 класах пишуть заввишки одна клітинка, а у 3 – 4 класах – 2/3 клітинки.

3.      Великі літери треба писати заввишки півтори клітинки.

 

Які правила написання найменувань?

Найменування одиниць величин пишуть повністю у запитанні задачі та після словесного запису числа: (В одному ящику 14 кг цукерок. Скільки кілограмів груш завезли?)

Після чисел найменування пишуть скорочено:

-          Без крапки: 2 мм ,3 см, 4 дм, 4м, 6 кг, 7г, 8кг, 9ц, 10 т, 12 с, 13 хв, 14 год;

-          Крапка ставиться після скороченого запису найменування грошової одиниці:

 20 грн.  35 к.

 

Які існують правила скорочення?

1.      Одиниці швидкості скорочено записують так: 14 м/с     60 км/год

2.      Одиниці площі записують так: 15 М2  (висота цифри «2» біля літери – ½ клітинки)

3.      Назви предметів біля цифри записують скорочено, за правилами скорочень:

35 з. (зошитів) – до першої голосної;

17 ол. (олівців) – до другої голосної.

У відповіді до задачі назву предмета пишуть повністю:

Відповідь: купили 24 олівці.