Аналіз виховної роботи
Аналіз виховної роботи
Згідно законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету міністрів України від 16.11.2000р. №1717, Державної національної програми «Освіта України ХХІ ст.», Національної доктрини розвитку освіти, цільової комплексної програми «Молодь. Сім’я. Діти» на 2008-2012 рр., положення Концепції громадського виховання, програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» у 2011-2012 навчальному році виховна робота була організована за напрямками:
- громадське виховання;
- правове виховання;
- екологічне виховання;
- робота з соціального захисту дітей;
- патріотичне виховання;
- охорона життя та здоров’я учнів;
- розвиток творчих та індивідуальних особливостей учнів.
У 2011-2012 навчальному році виховна робота в школі здійснювалася за темою «Формування життєвих компетентностей учнів як наважливіша умова підготовки їх до самостійного життя». Головна увага приділяється формуванню громадянина – патріота України, створенню умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.
Метою виховної роботи школи є виховання високоосвіченої, соціально активної й національно свідомої особистості, яка наділена глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними цінностями, сімейними і патріотичними почуттями, є носієм кращих досягень національної та світової культури, здатним до самоосвіти і самовдосконалення.
Завдання виховної роботи полягають у
1. формування національної свідомості і людської гідності.
2. формування політичної і правової культури.
3. формування усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальними правами та свободами і громадською відповідальністю.
4. виховання духовної культури особистості та створення умов для вільного формування власної світооглядної позиції.
5. утвердження принципів загальнолюдської моралі, виховання поваги до інших культур і традицій.
6. забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, формування соціальної активності і професійної компетенції.
7. формування екологічної культури учнів, розуміння необхідності гармонійних відносин з природою.
8. розвиток естетичних потреб і почуттів, охорона і зміцнення фізичного, психічного здоров'я учнів.
9. формування загальношкільного сердовища на засадах учнівського самоврядування.
Для реалізації цих завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани, які були затверджені на засіданнях методичних об’єднань класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, громадське, трудове, художньо-естетичне, екологічне, формування здорового способу життя, родинно-сімейне виховання та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси.
Пріоритетним у виховній роботі школи є:
- реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
- залучення молоді до національної та світової культури;
- збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.
Громадянське виховання та національно – патріотичне.
Традиційно громадянська освіта здійснюється на уроках історії, правознавства, української мови та літератури, географії. Протягом 3-х останніх років у навчальний процес введено вивчення курсу «Громадянська освіта».
Важливе місце у громадянському вихованні учнів займає позакласна робота. Громадянські якості формуються в процесі безпосередньої участі дітей у виховних заходах, які носять різноманітний характер: це бесіди, диспути, зустрічі, тематичні конференції, екскурсії та інше.
В цьому напрямку в закладі класними керівниками проведено понад 90 виховних заходів у класах де залучено приблизно 2380 учнів: проведення першого уроку в День Знань; тематичні виховні години «Символи незалежної України», «Твори добро на радість людям», «Україно - ти ненька моя!», «Народні свята України», «Що необхідно знати про національну символіку, «Я – син твоєї землі», «Ми – українці – єдина сім’я», «Земля моя – земля моїх батьків», «Наше історичне минуле», «Моя Україна - вільна держава», «Той, хто не знає свого минулого, не вартий свого майбутнього», «Моє місто – окраса України – це часточка моєї Батьківщини», робота з батьками «Моя родина на благо Батьківщини», уроки мужності з запрошенням Орлова М.О., учасника бойових дій, Василеженко В.І.- дитину війни, ветерана праці в освітньої галузі, урочисте свято «Ми пам’ятаємо» з учнями 9 – 11 класів з запрошенням ветеранів війни та праці Погребняк Н.К., Ковальова Л.М., Василеженко В.І., козаків. З учнями 2-4 класів проведені урочисті заходи біля пам’ятника загиблих героїв. Найвдалішими з цього напрямку по класах були заходи «Конституція – головний закон України» (4-А клас, класний керівник Трилевська Л.І.), «День права і закону» (7-В клас, класний керівник Петрикєєва Н.Г.), у всіх класах проводилися виховні години до Дня визволення Донбасу від німецько-фашистських загарбників, до Дня Перемоги, Дня захисника Вітчизни, Шевченківські дні, виховні години «Дзвони Чорнобиля», вечорниці, українські посиденьки. Конкурси малюнків та плакатів.
Загальношкільні заходи – у кількості 22 з залученням 3067 учнів :
тематичні тижні (3 – 122 учня), лінійки ( 2-1230 учнів); літературні читання (6 - 90 учнів), конкурси: огляди художньої самодіяльності серед учнів груп (2 - 32 учня); участь у міських оглядах художньої самодіяльності м. Артемівськ та м. Соледар (5 – 19 учнів); свято до Дня української писемності 91 – 128 учнів); участь у Міжнародному конкурсі з української мови ім. П. Яцика (шкільний рівень – 20 учнів, міський рівень – 6 учнів); визначення ювілейних дат українських письменників та діячів культури; патріотичні ігри «Козацькому роду нема переводу» (1-580 учнів), конкурс «Патріотичної пісні - 1 – 430 учнів);
виставку книг українських поетів, співбесіди з учнями 2-3, 8-9 класів про їх творчість (4 співбесіди – 340 учнів).
Учні школи брали участь у Всеукраїнському конкурсі з української мови «Патріот» та нагороджені: Срібними сертифікатами Карікова Анжеліка, Іваненко Біатриса, Ніколай Катерина, 23 учня – Бронзовим сертифікатом та сертифікатами учасника - 22 учня. Авдеєнко Владислав Став лауреатом міського конкурсу «Кращій читець – 2012 року», Соковіков Герман (8-Б клас) – виборов ІІІ місце у конкурсі читців поезії «Шевченко у моєму серці».
Отже, виходячи із вищесказаного, можна стверджувати, що школа успішно працює над виконанням найважливішого завдання сучасної школи - виховання свідомого й активного громадянина України.
Національно-патріотичне виховання в школі має системний характер і займає значне місце. Школа має статус україномовної, тому традиції українського народу, його звичаї, культура в нашій школі не лише теоретично вивчаються,а й практично втілюються.
Морально-етичне виховання
Морально-етичне виховання здійснюється в процесі безпосередньої участі учнів у виховних заходах, як класних, так і позакласних, шкільних:
виховні заходи та класні години (у кількості 56 з залученням у них 1400 учнів) в цікавих та доступних формах з урахуванням вікових особливостей дітей. Так, у 1-Б класі (класний керівник Зелена Л.Є.) відбувся урок чемності «Мультиплікаційні уроки гарної поведінки» та Рольова гра «Чемним треба бути всюди», учні 2- А (кл. керівник Полова Н.А)
організували мандрівку у «Світ добрих вчинків», 3-Б виконував вправи «Боляче всім», учні прийняли участь у конкурсі - вікторині «Что такое хорошо и что такое плохо!», 5-ті класи познайомилися з життям та творчістю Т.Г. Шевченка та прийняли участь у конкурсі «Еталон поведінки. Свято «Мис Татьяна» дало змогу спілкуванню 7-х класів. 8–А (класний керівник Груша Т.В.) провели класну годину «Подивись на себе очима товариша»; Диспут – роздум у 8–Б класі (Гапанець І.В.) «Що означає бути людиною»; 6-В клас прийняв участь у практичному занятті «Прості правила етики»; у 10-А класі (класний керівник Семиряд А.А.) – етична бесіда «Фізична краса не постійна, моральна – відносна, а духовна краса – вічна», Петрикєєва Н.Г. провела лекторій по правовому вихованню.
Практикується проведення Тижнів етики, Тижнів моралі, бесіди; робота ради по профілактиці правопорушень (6 засідань).
Для батьків проводяться консультації (4 загальношкільні – 213 батьків) та індивідуальні (у кількості -320 з залученням у них 412 батьків) «Як виховати моральність», «Виховання чуйності і доброти», класні батьківські збори «Типові помилки в родинному вихованні» (класні керівники 6-В класу Кальченко О.М., 5-Б класу Шаповалова В.О.).
Перспективними на наступний рік залишаються питання: формування культури поведінки вдома, школі, громадських місцях; формування уміння і навичок подолання конфліктів; культуру відпочинку, спілкування на відстані.
Художньо-естетичне виховання
Художньо-естетичне виховання здійснюється через проведення виховних заходів, що сприяють розвитку смаків, художніх уподобань дітей. У школі працює гурток "Моя земля – земля моїх батьків" (кер. Ковальова Н.В. – 15 учнів), «Технічна творчість» (Марченко В.І., Шаповалова В.О. – 30 учнів) на заняттях якого діти навчаються малювати, створювати композиції з природного матеріалу. Члени гуртка є активними учасниками життя школи і міста: їхні малюнки, поробки посідають призові місця на виставках, конкурсах учнівських робіт.
З метою художньо – естетичного виховання проведено – 52 виховних заходу в класах з залученням 3500 учнів
Серед загальношкільних заходів, спрямованих на творчий розвиток особистості, слід відзначити виставку малюнків з природного матеріалу, присвяченого Дню вчителя. Бібліотекарем проведено свято «Книга в моєму житті» до Дня Української мови з учнями 5-6 класів, виставки – «Світові художники».
Педагогом - організатором Галушкою Д.В. проведено свято до Дня Святого Валентина з учнями 9-11 класів. Учні Федотчева Є., Соковіков Г., Погорєлов А. переможці пісенних конкурсів міського рівня.
Вчителями фізичної культури Петровою О.В., Гагарян Л.А. проведено спортивні змагання по гімнастиці серед учнів 5 – 11 класів.
Класні керівники провели виховні заходи до Дня Української мови (свята провели вчителі П’ятих О.І., Зелена Л.Є., Тищук Н.О., Семиряд А.А., Тимофєєнко Г.О.; до Дня Святого Валентина – Чудіна В.І.). Вчителями трудового навчання Шаповаловою В.О., Грушею А.О., Ковальовою Н.В., Марченко В.І. проведені виставки робіт декоративно – прикладного мистецтва у кількості – 2, де прийняли участь 72 учня, конкурси малюнків (4 – 42 учня).
Двічі на рік Куплевацька В.С. проводить виставку «Вернисаж настроения», де діти діляться своїми віршами, фотовиставкою та малюнками (залучено до участі – 32 учня).
На наступний рік залишаються питання: формування потреби спілкуватися з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності (залучення учнів в більшій кількості до занять у гуртках, музичній школі.
Мерзляк Математика 6 клас гдз
Виленкин 5 математика
гдз математика 6 Виленкин