укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018

ЦОМ оприлюднив результати опитування щодо якості шкільної освіти в Україні

ЦОМ оприлюднив результати опитування щодо якості шкільної освіти в Україні


Експертами Центру освітнього моніторингу проведено анкетування методистів районних відділів освіти на предмет вивчення їх погляду на стан якості загальної середньої освіти


Дослідження було проведено наприкінці минулого навчального року, участь у якому взяли 326 методистів суспільно-гуманітарного та природничо-математичного профілів, методистів з питань оцінювання, бібліотечних фондів та новопризначених фахівців з усіх регіонів.

Методисти, які взяли участь в анкетуванні, працюють вчителями різних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, мають різний вік (від 26 до 63 років) та стаж роботи на посаді (від 1 до 37років).

Результати опитування засвідчили, що понад 70% опитаних вважають стан загальної середньої освіти в країні досить посереднім, 1,6% – низьким, а 7,2% взагалі не спромоглися оцінити його.

Водночас 19,2% учасників опитування вважають стан якості шкільної освіти в Україні достатнім як для розвиненої країни; менше 1% – високим.

Для визначення рівня якості шкільної освіти опитувані послуговувалися різними критеріями. Майже половина (43%) методистів свою точку зору обґрунтовують результатами зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) випускників шкіл, в яких вони працюють; 30% визначилися покладаючись на власний досвід та досвід зарубіжних держав. Лише 18,5% методистів свою позицію базували на результатах моніторингових досліджень, а 9% – на результатах олімпіад різного рівня.

Експерти Центру освітнього моніторингу зазначили, що одним з найбільш ефективних засобів поліпшення якості освіти є систематичні моніторингові дослідження, які дають інформацію про рівень навчальних досягнень школярів, про зміни, що відбуваються в системі освіти.

Також моніторингові дослідження дають можливість виявити недоліки в системі освіти та своєчасно внести корективи, компетентно формувати освітню політику, зауважують в ЦОМ.

На запитання про стан проведення моніторингових досліджень якості освіти на рівні загальноосвітніх шкіл відповіді опитаних методистів розподілилися наступним чином: 5,8% опитуваних визнали, що моніторингові дослідження в школах району проводяться систематично із залученням незалежних експертів, а понад третина фахівців проводять моніторинги власними силами.

При цьому більше половини методистів визнали, що моніторингові дослідження в районах проводяться епізодично, за вказівкою районних відділів чи обласних управлінь освіти, а більше ніж 8% фахівців вказали, що моніторинги не проводять взагалі, однак вважають, що це необхідно робити.

Обов’язковим складником освітньої системи є оцінювання, що забезпечує учнів, батьків і суспільство в цілому інформацією про стан і розвиток освіти.

На запитання щодо можливості за допомогою чинних Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти об’єктивно оцінити якість навчання школярів 57% учасників опитування відповіли, що, використовуючи критерії як засіб оцінювання, об’єктивно оцінити рівень навчальних досягнень можна лише частково; більше третини переконані, що зробити це неможливо взагалі.

В ЦОМ акцентували увагу, що важливим показником якості освіти є також здатність учнів застосовувати набуті теоретичні знання у практичній діяльності.

Результати участі українських школярів у міжнародному порівняльному дослідженні якості природничо-математичної освіти TIMSS дають підстави зробити висновок про те, що лише третина учнів 4-х та 8-х класів змогли виконати завдання з математики та природничих дисциплін на застосування набутих знань та вмінь до реальних ситуацій, характерних для повсякденного життя, зауважили експерти.

Понад третина опитаних методистів вважає, що за допомогою критеріїв оцінювання, що зараз застосовуються в українських школах, неможливо оцінити вміння школярів застосовувати знання на практиці, 47% переконані, що це можна зробити лише частково.

Майже половина учасників опитування вважають, що за допомогою чинних критеріїв не можна також визначити стан та тенденції розвитку освіти у країні, понад третина – що це можна зробити лише частково.

Відтак, на переконання організаторів опитування, результати дослідження засвідчили, з одного боку, недооцінку з боку освітянського загалу ролі моніторингових досліджень для визначення якості освіти та коригування освітньої політики, а з іншого – підтвердили нагальну необхідність створення національної системи таких досліджень.

Дослідження було проведене Центром освітнього моніторингу (ЦОМ) наприкінці минулого навчального року. Усього методом анкетування було опитано 326 методистів суспільно-гуманітарного та природничо-математичного профілів, методистів з питань оцінювання, бібліотечних фондів та новопризначених фахівців з усіх регіонів країни.

За матеріалами: Освіта.ua


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Мерзляк Математика 6 клас гдз

Виленкин 5 математика

гдз математика 6 Виленкин


Категории

Методические разработки [9]
Учителя [4]
Поздравления [3]
Поздравления к Дню Учителя, с Новым Годом, 8 Марта и другие.
Новости образования [216]

Погода

Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

de